برترین آنتی بیوتیک ها برای درمان آکنه

به گزارش تا بینهایت، آکنه ولگاریس یا همان آکنه بیماری پوستی شایعی است که افراد زیادی در دوران بلوغ به آن مبتلا می شوند. تشکیل جوش روی صورت، پشت و قسمت های دیگر بدن به خاطر فراوری بیش از حد چربی به وسیله غدد سبابه اتفاق

برترین آنتی بیوتیک ها برای درمان آکنه

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

آکنه ولگاریس یا همان آکنه بیماری پوستی شایعی است که افراد زیادی در دوران بلوغ به آن مبتلا می شوند. تشکیل جوش روی صورت، پشت و قسمت های دیگر بدن به خاطر فراوری بیش از حد چربی به وسیله غدد سبابه اتفاق می افتد. تجمع چربی اضافی باعث بسته شدن منافذ پوست می گردد. بسته شدن منافذ پوست به همراه سلول های مرده زمینه را برای رشد باکتری ها مهیا می نماید که منجر به علائم قرمزی، درد و التهاب پوست می گردد. نوجوانان مبتلا به آکنه اغلب در پی راه های آسانی برای خلاص شدن از شر آکنه هستند.

برترین آنتی بیوتیک برای آکنه چیست؟

تعدادی آنتی بیوتیک خوب وجود دارد که به همراه رعایت نکات مراقبت از پوست تأثیر بسیار خوبی روی آکنه ولگاریس دارد. تأثیرگذاری و مناسب بودن آنتی بیوتیک ها ممکن است از فردی به فرد دیگر بر اساس حساسیت بدن به دارو، شدت آکنه و نوع پوست شخص متفاوت باشد. پس، تصمیم گیری در رابطه با آنتی بیوتیکی که باید استفاده کرد و دوز مصرف آن بهتر است به وسیله پزشک انجام گردد. آنتی بیوتیک هایی که معمولاً برای درمان آکنه تجویز می گردد عبارت است از

تتراسایکلین

تتراسایکلین احتمالاً متداول ترین آنتی بیوتیک خوراکی مورد استفاده برای آکنه است. از تتراسایکلین برای درمان آکنه، جوش و کاهش التهاب پوست استفاده می گردد. برای دستیابی به برترین نتایج، تتراسایکلین را باید بین وعده های غذایی که معده خالی است استفاده کرد. دوز مصرف باید با آغاز فرآیند بهبودی در علائم پوستی به تدریج کاهش پیدا کند.

مینوسایکلین

مینوسایکلین هم دارویی آنتی بیوتیک است که دارای خاصیت ضد التهابی هم می باشد. مینوسایکلین که متعلق به دسته تتراسایکلین می باشد به درمان اشکال شدید آکنه و کنترل تشکیل آکنه یاری می نماید. بعضی استفاده نمایندگان کاهش 60 درصدی در تشکیل آکنه را بعد از مصرف مینوسایکلین گزارش داده اند. مینوسایکلین نه تنها قرمزی و تورم را کاهش می دهد بلکه بعلاوه به درمان اسکار آکنه یاری می نماید.

داکسی سایکلین

در موارد آکنه شدید که به مینوسایکلین و اریترومایسین پاسخ نمی دهد، متخصص پوست ممکن است داکسی سایکلین تجویز کند که آنتی بیوتیکی قوی است. تعداد قرص های مصرفی به غلظت دارو بستگی دارد. برای مثال؛ قرص داکسی سایکلین 50 میلی گرم ممکن است روزانه دو بار مصرف گردد در حالیکه قرص 100 میلی گرم روزانه یکبار مصرف می گردد.

اریترومایسین

اریترومایسین از برترین آنتی بیوتیک های دیگر برای آکنه است. اریترومایسین که دارای خواص آنتی باکتریال و ضد التهابی است، تعادل پروتئینی باکتری ها را مختل می نماید و بدین ترتیب باعث مرگ میکروب ها می گردد. بر خلاف تتراسایکلین، این قرص را می توان با یا بدون غذا مصرف کرد. هنگام مصرف این دارو باید آب زیادی مصرف کرد تا عوارض جانبی به حداقل برسد.

چرا از آنتی بیوتیک ها برای درمان آکنه استفاده می گردد؟

برای درمان آکنه از روش های مختلفی مانند استفاده از صابون ها، کرم ها و پماد های مخصوص و مهم تر از آن داروهای آنتی بیوتیک استفاده می گردد. آنتی بیوتیک ها به طریق مختلف با مشکل آکنه مقابله می نماید که کاهش یا از بین بردن عامل باکتریایی مهم ترین آن است. از آنتی بیوتیک ها به صورت خوراکی یا موضعی استفاده می گردد. بعضی مواقع از آنتی بیوتیک های خوراکی و موضعی هر دو با هم استفاده می گردد.

توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها می تواند منجر به بروز عوارض جانبی خاصی گردد. افرادی که برای مدت طولانی از آنتی بیوتیک ها استفاده می نمایند بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت دستگاه تنفسی فوقانی قرار دارند. از اینرو، حتی برترین آنتی بیوتیک برای آکنه هم باید تحت نظر پزشک مصرف گردد و در صورت امکان دوز دارو باید در کمترین اندازه حفظ گردد تا عوارض جانبی به حداقل برسد.

منبع: راسخون
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1825

به "برترین آنتی بیوتیک ها برای درمان آکنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین آنتی بیوتیک ها برای درمان آکنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید