بهترین و حرفه ای ترین راه برای تمیز کردن آب آکواریوم

به گزارش تا بینهایت، اگر آب آکواریوم برای مدتی تمیز نگردد تعیین است که تبدیل به یک آب پر از بیماری و میکروب میگردد پس بهتر است هر هفته یک بار آب آکواریوم را تمیز نمایید.

بهترین و حرفه ای ترین راه برای تمیز کردن آب آکواریوم

بهترین راه و روش برای تمیز کردن آکواریوم

به گزارش خبرنگاران به نقل از فان، معمولا، ما باید ماهی خود را در یک منطقه با تهویه مناسبی از اتاق قرار دهیم آب تمامی موادی ک بر روی دیواره آکواریوم هستند را در خود حل میکند و میبرد علاوه بر این، ماهی ها نیز کمی محیط خود را کثیف می سازند. با این حال ، مهم است که آکواریوم تمیز باشد. به طور کلی، ماهی ها حیوانات خانگی هستند، که احتیاج به نگهداری و مراقبت زیادی ندارندآنها فقط احتیاج به کمی غذا، آب پاک و اکسیژن دارند ، در این بخش به شما نحوه صحیح تمیز کردن آکواریوم را ، نشان می دهیم، تا بتوانید ماهی های خود را سالم و آرام نگه دارید آیا شما آماده یادگیری چگونگی حفظ ماهی خود در یک محیط تمیز و سالم هستید؟ پس، به ادامه مطلب توجه کنید .

برای تمیز کردن آکواریوم چه چیزی احتیاج دارید؟

برای آغاز، مهم این است که قبل از آغاز ،همه چیز را آماده کنید، از جمله حوله، زیرا احتمالا در هنگام تمیز کردن آکواریم مقداری آب از آن خارج خواهد شد به خاطر داشته باشید که اولویت شما باید باعث کمترین تاثیر بر روی ماهی گردد. به همین دلیل آب باید کم کم از آکواریم خارج گردد حالا ، اینها موادی هستند که باید برای آغاز پاکسازی آنها را داشته باشید:

  • 1 سطل خالی
  • حوله های تمیز
  • 1 سیفون آب
  • 1 وسیله پاکسازی خزه
  • تهویه آب

باز هم، می خواهیم به شما یادآوری کنیم که باید بسیار مراقب باشید که ماهی ها را مضطرب و آشفته نکنید تا به آنها آسیب نرسد .

مراحل تمیز کردن آکواریوم:

1. حوله تمیز را ،در اطراف آکواریوم خود قرار دهید تا آبی که از اکواریم به بیرون ریخته میگردد را در خود جذب کند اگر یک حوله کافی نباشد، حوله های بیشتری را در اطراف آن قرار دهید.

2. با دقت، تمام وسایل تزئینی داخل آکواریم را بردارید و آنها را با یاری یک اسفنج و آب جاری گرم، تمیز کنید اطمینان حاصل کنید ،که تمامی جلبک هایی را که ممکن است در آکواریم تشکیل شده باشند، را پاک نموده باشید.

3. از پاک نماینده های خارجی ساینده و سوزش آور استفاده نکنید ،زیرا آنها در داخل وسایل تزئینی آکواریوم ته نشین میشوند وممکن است به ماهی شما آسیب برسانند از طرفی مواد شیمیایی موجود ،در مواد شوینده برای ماهیان شما سم هستند.

4. شیشه داخلی آکواریوم را با استفاده از وسیله زداینده جلبک تمیز کنید ؛ حرکات صعودی و نزولی را به آرامی انجام دهید برای این کار ابتدا از قسمت سفت و زبر اسکرابر و سپس قسمت صاف آن را بهره ببرید .

تمیز کردن آب آکواریم و شیشه آکواریوم

5. از یک توری برای جمع آوری جرم ها و کثیفی هایی که به سطح آب آمده اند ،بهره ببرید بعد از آن، بخشی از آب را با سیفون خارج کنید .کوچکترین انتهای سیفون را داخل آکواریوم و وسیع ترین بخش ،را داخل سطل خالی قرار دهید . حرکات ملایم ،اما سریع را با سیفون داخل آکواریوم انجام دهید ،تا آب آغاز به بیرون آمدن از آن کند.

اگر به آن دسترسی دارید، می توانید از یک پمپ کوچک نیز بهره ببرید که کار را ساده تر می نماید ؛سیفون را بر روی سنگریزه هایی که کثیف است، قرار دهید تا بخشی از کثیفی آن را از بین ببرد مراقب باشید که هیچ سنگی را که بتواند در سیفون گیر کند توسط سیفون مکیده نگردد. هنگامی که شما 15 یا 20٪ از کل آب موجود در آکواریوم را دارید، سیفون را برداریدشما مجبور نیستید تمام سنگ های در آکواریوم را تمیز کنید، فقط چند بخش از آن را تمیز کنید .

6.دوباره وسایل تزئینی تمیز را وارد کنید و آب تمیز را از شیر آب به آکواریوم اضافه کنید تا پر کردن مخزن با تهویه آب تکمیل گردد هنگام ریختن در آب آکواریم ، مراقب باشید که آن را به آرامی و از یک گوشه انجام دهید، تا باعث مضطرب کردن و اذیت ماهی ها نگردد.

توصیه هایی برای تمیز کردن آکواریوم

آکواریوم را حداقل یکبار در ماه بشویید.

از سفید نماینده یاهر نوع صابونی استفاده نکنید، زیرا ممکن است ماهی را مسموم کنید.

اگر جلبک هایی را مشاهده کردید که درحال رشد در آکواریوم هستند، ضروری است فورا آن را تمیز کنید.

از ظروف تمیز و به صورت انحصاری فقط برای آکواریوم خود بهره ببرید در غیر این صورت، ممکن است باکتری هایی را که می توانند به ماهیان شما آسیب برسانند، به وسیله ظروف متفرقه وارد اکواریوم شوند.

ماهی هایی معروف به لجن خوار (مانند گربه ماهی کوچک) وجود دارد که می تواند آلودگی هایی که در آب شنا می نمایند، را بخورند قبل از استفاده آنها، اطمینان حاصل کنید که آنها با ماهی هایی که در آکواریوم شما هستند، سازگار هستند.

تمیز نگه داشتن همیشگی آب آکواریوم

اطمینان حاصل کنید که آب جدیدی که شما در حال استفاده آن هستید، درجه حرارتش مشابه با درجه حرارت موجود در مخزن ماهی باشد، تا از شوکه شدن ماهی ها جلوگیری گردد.

در نهایت، مهم است که مطلع باشیم ، اگر ماهی ها زیادی در یک آکواریوم قرار بگیرند، آب سریع تر کثیف می گردد.

اگر گیاه دارید، حتما آنها را با دقت پاک کنید و خوب بشویید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1254

به "بهترین و حرفه ای ترین راه برای تمیز کردن آب آکواریوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین و حرفه ای ترین راه برای تمیز کردن آب آکواریوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید