تاثیر مصرف زیاد پروتئین حیوانی در ابتلا به سرطان

به گزارش تا بینهایت، مجله پزشکی دکتر سلام/اگر شما هم جزو کسانی هستید که علاقه زیادی به خوردن غذاهای پروتئینی مخصوصا پروتئین حیوانی دارید، بهتر است بدانید محققان در پژوهش های خود متوجه شده اند که استفاده زیاد از پروتئین های حیوانی باعث افزایش ابتلا به سرطان می گردد. در این مقاله از دکتر سلام به مضرات پروتئین های حیوانی پرداخته ایم. با ما همراه شوید.طبق یک مطالعه نو، مصرف بیش از میزان پروتئین های حیوانی در میانسالی می تواند ریسک مرگ ناشی از سرطان را تا 4 درصد افزایش دهد. به گفته محققان، در صورت مصرف گوشت زیاد، علاوه بر سرطان ، افراد علاقمند به مصرف گوشت 74 درصد بیشتر از سایرین در معرض مرگ به هر علتی هستند و احتمال مرگ ناشی از دیابت در آنها چندین برابر خواهد بود .

تاثیر مصرف زیاد پروتئین حیوانی در ابتلا به سرطان

حتی اگر شما به اندازه میانه گوشت مصرف می کنید ، همچنان سه برابر بیشتر از افرادی که کمتر از 10 درصد کالری شان را از پروتئین تامین می نمایند، در معرض مرگ ناشی از سرطان قرار دارید.

در یک مطالعه، محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی 6318 فرد بالای 50 سال را مورد مطالعه قرار دادند.

طبق این مطالعه، به طورمیانگین یک فرد باید در حدود 0.8 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدنش مصرف کند. یعنی فردی با وزن حدود 73 کیلوگرم نباید بیش از 60 گرم پروتئین در روز مصرف کند. با در نظر گفتن این موضوع، یک فنجان سینه مرغ حاوی 43 گرم پروتئین است. حال اگر گوشت قرمز هم در وعده های غذایی تان مصرف می کنید، به مراتب پروتئین بیشتری مصرف می کنید.

افزایش احتمال سرطان با مصرف زیاد گوشت سرخ نموده و کبابی

بعلاوه خوردن میزان زیادی گوشت قرمز به خصوص اگر بیش از حد سرخ یا کباب شده باشد خطر سرطان مثانه را افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که سرخ کردن و کباب کردن گوشت قرمز به حدی که سطح آن کمی بسوزد می تواند مواد شیمیایی سرطان زا فراوری کند.

این مطالعه نشان داد که احتمال ابتلا به سرطان مثانه در افرادی که گوشت قرمز به شدت سرخ شده یا کباب شده، بخشی از رژیم غذایی آنها بود دو برابر کسانی است که گوشت قرمز کم سرخ یا کباب شده، مصرف می نمایند. براساس مطالعات حتی گوشت مرغ و ماهی هم وقتی سرخ شده باشد، احتمال ابتلا به سرطان را به طول قابل توجهی بالا می برد.

به همین علت است که توصیه می گردد مردم مصرف گوشت قرمز را به 500 گرم وزن گوشت پخته شده در هفته محدود نمایند و به طور کلی از خوردن گوشت پردازش شده پرهیز نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1737

به "تاثیر مصرف زیاد پروتئین حیوانی در ابتلا به سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر مصرف زیاد پروتئین حیوانی در ابتلا به سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید