ترامپ: آنچه در کنوشا رخ می هد تروریسم داخلی است

به گزارش تا بینهایت، رئیس جمهور آمریکا با حضور در شهر بحران زده کنوشا، اعتراضات به نژادپرستی و ناعدالتی را تروریسم داخلی خواند.

ترامپ: آنچه در کنوشا رخ می هد تروریسم داخلی است

به گزارش، خبرگزاری رویترز در مطلبی با اشاره به سفر روز گذشته رئیس جمهور آمریکا به کنوشا نوشت ترامپ نه با هدف التیام آلام ناشی از شکاف عمیق تبعیض نژادی بلکه با اهتمام برای حمایت از سرکوب اعتراضات مردمی از سوی نیرو های امنیتی به کنوشا رفت.

بنا به نوشته رویترز، رئیس جمهور آمریکا در حالی که با مخالفت های گسترده برای سفر خود به کنوشا مواجهه بود با نادیده دریافت این موضوع راهی شهر بحران زده شد. ترامپ این سفر را با هدف اعلام حمایت دوباره از نیرو های پلیس و امنیتی در جهت سرکوب معترضان ضد نژادپرستی صورت داد.

ترامپ که از همان ابتدای اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا همواره با اظهارات تفرقه افکنانه و جنجالی، آتش اختلافات داخلی را در این کشور شعله ورتر کرده، گفت این تظاهراتی مسالمت آمیز نیست و در واقع تروریسم داخلی است. رئیس جمهور آمریکا با افراطی خواندن معترضان: گفت ما باید برای جلوگیری از خشونت سیاسی، با ایدئولوژی های افراطی مقابله کنیم. بدون کمک من کنوشا با خاک یکسان می شد.

ترامپ تهدید کرد حتی در صورت مخالفت مقامات محلی، افسران پلیس فدرال بیشتری را به شهر های تحت هدایت دموکرات ها اعزام می کند. او تاکید کرد: برخی مواقع فقط باید کار خودمان را انجام دهیم.

در حالی که آتش اعتراضات کنوشا به دلیل حمله وحشیانه پلیس به جیکوب بلیک سیاهپوست در 23 اوت شعله ور شد، ترامپ از دیدار با او خودداری کرد. به گفته رسانه های آمریکایی، هفت بار از پشت به سمت جیکوب بلیک شلیک می شود و این مرد سیاه پوست در وضعی وخیم به بیمارستان میلواکی منتقل می شود. جیکوب بلیک بر اثر این تیراندازی از نزدیک فلج شده و به گفته خانواده و نزدیکانش معلوم نیست تا آخر عمر بتواند راه برود.

تنش های نژادی به ویژه از زمان مرگ جورج فلوید به یکی از چالش های جدی حکومت آمریکا بدل شده است. ترامپ که در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته است، به دلیل این بحران به شدت مورد انتقاد است. ترامپ سعی می کند با شعار اعمال نظم و قانون، آرای بخش های محافظه کار جامعه را کسب کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1181

به "ترامپ: آنچه در کنوشا رخ می هد تروریسم داخلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: آنچه در کنوشا رخ می هد تروریسم داخلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید