تصاویر، مردم جنوب آمریکا در زمان تبعیض نژادی

به گزارش تا بینهایت، هیو مگنوم Hugh Mangum در سال های نخستین قرن بیستم و درست بعد از اجرایی شدن قوانین جیم کراو (جدایی سیاه پوستان از سفیدپوستان در همه اماکن عمومی) از زندگی و کار ساکنان جنوب عکس گرفته است.عکس های مگنوم زندگی روزمره، تبعیض های نژادی، و نابرابری را در یکی از سرنوشت سازترین دوران ها در تاریخ آمریکا بازنمایی می کند.

تصاویر، مردم جنوب آمریکا در زمان تبعیض نژادی

| این تصاویر خیره کننده مبارزات و سختی هایی را که مردم معمولی در یکی از پرآشوب ترین دوران های تاریخ آمریکا از سر گذرانده اند، زنده می کند.

هنگامی که قوانین جداسازی معرفی شدند، آخرین نبرد ها با بومیان آمریکایی در جریان بود، و محدودیت ها علیه مهاجران برای نخستین بار به اجرا در آمدند، یک عکاس سیار از تمامی این صحنه ها که بخشی از زندگی روزمره مردم را تشکیل می دادند، عکس گرفت.

هیو مگنوم Hugh Mangum در سال های نخستین قرن بیستم و درست بعد از اجرایی شدن قوانین جیم کراو (جدایی سیاه پوستان از سفیدپوستان در همه اماکن عمومی) از زندگی و کار ساکنان جنوب عکس گرفته است.

عکس های مگنوم زندگی روزمره، تبعیض های نژادی، و نابرابری را در یکی از سرنوشت سازترین دوران ها در تاریخ آمریکا بازنمایی می کند.

مگنوم در سال 1877- سالی که بازسازی جنگ های داخلی به انتها رسید-به دنیا آمد، و درست سه سال بعد از جنگ دنیای اول و دو سال بعد از آن که به زنان حق رای داده شد، از دنیا رفت.

مگنوم طی سفر های خود به ایالت های جنوبی آمریکا از جداسازی های مالی و نژادی عکس گرفت.

تصویری از هیو مگنوم

گروهی از مردان سیاه پوست که در حالی که با غل و زنجیر به هم وصل شده اند، مشغول کار کردن هستند. به کار دریافت زندانیان سیاه به هم زنجیر شده برای انجام کار های یدی برای نخستین بار در دوران بازسازی جنوب در آمریکا رخ داد.

دو زن در حال نواختن ساز. این تصاویر نخستین بار است که به معرض نمایش در می آیند و توسط نتیجه مگنوم، مارتا اسلامر، در قالب یک کتاب به چاپ خواهند رسید.

در این مجموعه پرتره، هیو مگنوم پرتره خودش را در بالا و گوشه سمت چپ گذاشته است. او به ایالت های جنوب آمریکا سفر کرد و از افراد در سنین مختلف که تحت تاثیر جداسازی های مالی و نژادی بودند، عکس گرفت.

سارا استاک، نویسنده، می گوید: اگر چه در دوران مگنوم بسیاری از ساکنان جنوب آمریکا از قوانین جداسازی، نابرابری و فقر رنج می بردند، اما مگنوم فردیت و استقلال تمام سوژه های خود را به رسمیت می شناخت و نسبت به آن ها مهربان بود.

یک پرتره دیگر از هیو مگنوم در کنار همسرش آنی. گفته می شود که مگنوم عاشق ثبت پرتره خود و خانواده ها و زوج ها بوده است. سارا استاک می گوید، عکس های شخصیت هایی که در مجموعه تصاویر مگنوم حضور دارند، نماد پیروزی ها و کشمکش هایی هستند که در طی این سال های پرآشوب گریبان گیر ساکنان آمریکا بوده است.

این مجموعه پرتره احتمالا در دورهام در کارولینای شمالی، جایی که مگنوم کار خود را آغاز کرد، ثبت شده است. معروف بود که این شهر آمریکا سیاه پوستانی با موقعیت های مالی مناسب دارد که صاحب مشاغل و کسب و کار هایی هستند که تماما توسط سیاهان اداره می شود. کسب و کار هایی مانند مغازه های لوازم خانه، کارخانه های سیگار و تنباکو، نساجی، و نانوایی و...

مگنوم کار خود را در سال های نخستین 1890 آغاز کرد. او طوری کار می کرد که همه سوژه هایش اعم از مردان، زنان و بچه ها با پیشینه های مختلف در مقابل دوربین او احساس راحتی کنند. سارا استاک می گوید: با اینکه هویت بسیاری از سوژه های مگنوم برای ما ناشناخته است، اما محتمل است که بسیاری از زنان و مردان سیاهی که در مقابل دوربین مگنوم قرار دریافتد، افرادی پیروز بودند که تلاش می کردند عاملیت سیاهان را در جامعه آمریکا به اثبات برسانند و برای استقلال و پویایی جامعه سیاهان تلاش می کردند.

سارا استک می گوید، اگر چه هیچ مدرکی از اینکه مگنوم به دلیل اهداف سیاسی عکاسی می کرده در دست نیست، اما احتمال این که تمامی مشتریان او فعالان سیاسی بوده باشند، وجود دارد.

در سال های انتهای قرن بیستم، بسیاری از سیاهان آمریکایی می دانستند که چگونه بطور همزمان از قدرت عکاسی برای به چالش کشیدن عقاید نژادپرستانه، برساختن هویت سیاهان و تقدیر از آن در قالب تصاویر، استفاده کنند.

عکس های مگنوم بسیار ارزان بود؛ و هر کسی با پرداختن یک پنی می توانست عکس بگیرد. استاک می گوید، پرتره های مگنوم بازیگوش هستند و همین یکی از وجوه تمایز پرتره های او با پرتره های هم دوره هایش است.

در دورانی که دیگر عکاسان از سوژه های خود نمی خواستند لبخند بزنند، عکس های مگنوم ماهیت بازیگوش برخی سوژه هایش را فاش کرده است. نتیجه او مارتا اسلامر می گوید: این نکته باعث می شود باورم کنم که او مردم را خیلی دوست داشته است.

موریس والاس در کتاب مجموعه عکس های مگنوم می نویسد، مگنوم در دورهام بزرگ شد و در محله آن ها سیاهان و سفیدپوستان در کنار هم ساکن بودند. عکس های او به یک واقعیت ضد-تاریخی اشاره می کند... که تعداد اندکی از سفیدپوستان اهل جنوب جرات داشتند مانند مگنوم آن را بازتاب دهند.

منبع: Daily Mail

ترجمه: سایت خبرنگاران

منبع: فرادید
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 248

به "تصاویر، مردم جنوب آمریکا در زمان تبعیض نژادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر، مردم جنوب آمریکا در زمان تبعیض نژادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید