تور ارزان ارمنستان: تفاهم نامه هفدهمین کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان امضا شد

به گزارش تا بینهایت، ایران و ارمنستان در محور های ترانزیت، حمل و نقل تسهیل تبادل کالا، انرژی، توسعه همکاری های زیست محیطی در حوزه ارس و برطرف آلودگی از رودخانه های مرزی و توریسم درمانی تفاهم نامه امضا کردند.

تور ارزان ارمنستان: تفاهم نامه هفدهمین کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان امضا شد

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، سند تفاهم نامه هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان بین علی اکبر محرابیان و مهرگریگوریان رؤسای ایرانی و ارمنی کمیسیون مشترک دو کشور در شهر ایروان امضا شد.

این تفاهم نامه در محور های ترانزیت، حمل و نقل و تسهیل تبادل کالا، تجارت بین دو کشور و همکاری گسترده تر در حوزه انرژی، توسعه همکاری های زیست محیطی در حوزه ارس و رفع آلودگی از رودخانه های مرزی و توسعه همکاری در حوزه درمان و توریسم درمانی به امضا رسید.

علی اکبر محرابیان طی سخنانی در نشست رسمی هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان، رویکرد دولت سیزدهم در توسعه روابط بین المللی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: یقیناً روابط خوب سیاسی ایران و ارمنستان موجب تقویت همگرایی در منطقه خواهد بود.

وزیر نیرو اضافه نمود: هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان را در شرایطی برگزار می کنیم که روابط دو کشور همسایه، بسیار محبت آمیز و در سطح عالی است و خوشبختانه همکاری های اقتصادی نیز نسبت به سال های قبل بهبود پیدا نموده، در عین حال اطمینان داریم که ظرفیت رشد همکاری های تجاری بسیار بیشتر از حجم کنونی است.

محرابیان فقدان جهت حمل و نقلی مناسب، روابط اقتصادی و بانکی باثبات و در مجموع عدم بهره برداری از ظرفیت های بزرگ دو کشور را از مسائل موجود بر سر راه توسعه همکاری ها برشمرد و ابراز امیدواری کرد با کوشش های دو کشور موانع موجود رفع گردد.

وی با بیان اینکه وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران از زمان برعهده گرفتن مسئولیت کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ارمنستان یعنی از اجلاس دهم به بعد، برنامه ریزی و کوشش فراوانی برای توسعه همکاری های دو کشور به عمل آورده است، تاکید نمود: توسعه روابط اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی انتظار به حق مردم و مسئولان دو کشور است و به همین دلیل توصیه اکید دارم تا با برگزاری نشست های پیگیری توافقات، مسائل و موانع سد راه تفاهم ها را مرتفع و زمینه اجرای آن ها را فراهم کنیم.

مهر گریگوریان رئیس ارمنی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و معاون نخست وزیر ارمنستان در خاتمه با تقدیر از کوشش های اجرا شده برای تدوین سند یادداشت تفاهم، از برگزاری منظم نشست های کارشناسی و نهایی شدن سند تازه همکاری های دو کشور ابراز خرسندی نموده و بر اراده دولت جمهوری ارمنستان برای تقویت روابط با کشورمان در حوزه های مختلف تأکید کرد.

معاون نخست وزیر ارمنستان با اشاره به نقش اتحادیه اقتصادی اوراسیا در توسعه همگرایی و افزایش تجارت در منطقه، آمادگی ارمنستان برای ادامه ایفای نقش تسهیل گر روابط ایران و اتحادیه را یادآوری کرد.

وی با اشاره به موضوع حمل و نقل و انرژی به عنوان دو پایه مهم توسعه روابط بین دو کشور، تمدید و به روزرسانی قرارداد تبادل گاز و برق بین دو کشور، پیگیری تکمیل جهت جاده شمال - جنوب ارمنستان به عنوان حلقه ای از کریدور خلیج فارس به دریای سیاه، تسهیل روابط گمرکی دو کشور و برقراری روابط ریلی با ایران در صورت تحقق موضوع رفع انسداد از جهت های مواصلاتی در منطقه را به عنوان بعضی از مهم ترین برنامه های پیش روی دو کشور برشمرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2033

به "تور ارزان ارمنستان: تفاهم نامه هفدهمین کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: تفاهم نامه هفدهمین کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید