توصیه های پلیس فارس برای بازگشایی مدارس

به گزارش تا بینهایت، رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی استان فارس گفت: برای تردد فرزند خود به مدرسه، از سرویس های دارای مجوز و آموزش دیده بهره ببرید.

توصیه های پلیس فارس برای بازگشایی مدارس

کارمند رتبه 16 مهدی نعمایی رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی استان فارس اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن مهرماه و شروع بازگشایی مدارس، والدین باید برای پیشگیری از آسیب پذیری فرزند خود در راستا مدرسه به خانه، قوانین و مقررات خاصی و در عین حال ساده و قابل درک برای بچه ها را وضع نموده و او را به اجرای دقیق آن ملزم نمایند.

او گفت: از بچه ها نمی توان انتظار داشت که توصیه های ایمنی را همیشه به یاد داشته باشند و این وظیفه ماست که هنگام رانندگی به آن ها که از ما الگو برداری می نمایند، طریقه نظم و انضباط را آموخته و در اطراف مدارس، با دقت بیشتری حرکت و تردد نموده و به بچه ها خود بیاموزیم که هنگام خروج از مدرسه، دلیلی برای عجله کردن وجود ندارد و اگر کودک شما به سنی رسیده که خودش به تنهایی از مدرسه به خانه برمی شود، اطمینان حاصل کنید که از محل ها و معابر امن برای عبور از عرض خیابان استفاده می نماید.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس فارس افزود: بچه ها خود را با تابلو های هدایت و رانندگی آشنا نموده و نحوه عبور صحیح از عرض خیابان را به صورت عملی با آنان تمرین و حتما خطر مربوط به حرکت کردن از پشت خودرو های بزرگ و دور از میدان دید سایر رانندگان را به کودک خود گوشزد کنید.

نعمایی یادآورد شد: اگر فرزندتان برای رفت و آمد خود از سرویس مدرسه استفاده می نماید، نکات ایمنی از قبیل حضور به موقع در محل سوار شدن، لزوم توقف کامل خودرو هنگام سوار یا پیاده شدن، صحبت و شوخی نکردن با راننده و مسافران، بیرون نبردن سر و دست از پنجره و مواردی نظیر آن را به وی گوشزد کنید.

او با تاکید بر اینکه برای تردد فرزند خود به مدرسه، از سرویس های دارای مجوز و آموزش دیده بهره ببرید، گفت: سوار شدن دانش آموزان به تعداد بیش از حد ظرفیت خودرو در سرویس مدرسه ممکن است کاهش هزینه های شما را در پی داشته باشد، اما مصداق تخلف قانونی بوده و خطرآفرین خواهد بود.

نعمایی با بیان اینکه پیاده رو ها در فصل بازگشایی مدارس، سرشار از لبخند ها و بازی¬ های شاد بچه هاه است، افزود: به بچه ها خود بیاموزید که در راستا مدرسه، از پیاده رو تردد نموده و راستا های اصلی را به کوچه های خلوت و راستا های میان بر ترجیح دهند.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس فارس به والدین توصیه کرد: مصادیق رعایت کردن قوانین مدرسه و احترام به حقوق سایر دانش آموزان را به بچه ها خود یاد بدهید و به آن ها بیاموزید اگر در راستا مدرسه دچار مشکل شدند، بلافاصله مسئله را با شما یا مسئولان مدرسه در میان بگذارند و هرگز به افراد غریبه اعتماد ننموده و در هر وضعیتی از سوار شدن از طریق نقلیه آن ها خودداری نمایند.

نعمایی با اشاره به اینکه نخستین روز سال تحصیلی، جشن تولد مدرسه است، افزود: نظم و امنیت، هدیه پلیس در این جشن باشکوه است که آن را عاشقانه به همه دانش آموزان و اولیا و مربیان تقدیم می نماید.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2131

به "توصیه های پلیس فارس برای بازگشایی مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های پلیس فارس برای بازگشایی مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید