جذب اروپاییان به ایران برای بلندترین تپه های شنی و گنبدهای آجری دنیا

به گزارش تا بینهایت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همایش مالی فعالان و سرمایه گذاران دو کشور ایران و تایلند، گفت: فضای مناسب برای افزایش همکاری های دو کشور در بخش گردشگری فراهم است.

جذب اروپاییان به ایران برای بلندترین تپه های شنی و گنبدهای آجری دنیا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مسعود سلطانی فر - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که همراه با دکتر حسن روحانی رئیس جمهور به کشور تایلند سفر نموده است، در همایش مالی فعالان و سرمایه گذاران دو کشور ایران و تایلند گفت: از زمان شروع به کار دولت یازدهم، رویکرد گسترش تعامل با همه کشورهای دنیا و استفاده از ظرفیت های مالی و فرهنگی همه کشورها در دستور کار نهاده شد، این در حالی است که از حدود 9 ماه قبل با توافق حاصل شده بین ایران و 1+5 و لغو تحریم های ناعادلانه علیه ایران، فصل جدیدی در روابط مالی ایران با همه کشورها شروع شد ، همچنین در این شرایط جدید گسترش روابط با کشورهای آسیایی در اولویت سیاست های جمهوری اسلامی ایران نهاده شد.

معاون رئیس جمهور در این همایش که با حضور محمدرضا نعمت زاده - وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و جمعی از سرمایه گذاران و فعالان مالی دو کشور ایران و تایلند برگزار گردید، ادامه داد: بازار 80 میلیونی ایران، بازاری پرجاذبه برای سرمایه گذاران کشورهای مختلف است و روند ورود شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف مالی ایران روز به روز در حال افزایش است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیح داد: یکی از بخش هایی که دولت برای توسعه مالی و فرهنگی کشور بر آن تمرکز و توجه ویژه دارد، بخش گردشگری است چراکه ایران با داشتن سابقه و هویت فرهنگی و تاریخی بیش از 10 هزار ساله، دارای جاذبه های فراوانی برای گردشگران فرهنگی، تاریخی است.

سلطانی فر تاکید نمود: رشد ورود گردشگران در سه سال گذشته در دنیا 6،4 دهم درصد بوده است و این در حالی است که این رشد در ایران در سه سال گذشته به میانگین سالیانه 10 درصد یعنی بیش از 2 برابر رشد دنیا رسیده است.

وی افزود: ایران به عنوان یک کشور موزه، دارای صدها هزار بنا، مکان و محوطه تاریخی است که تاکنون 32 هزار بنا به عنوان میراث ملی به ثبت رسیده است و 21 بنای تاریخی ارزشمند ایران در یونسکو به عنوان میراث دنیای به ثبت رسیده است، همچنین مرقد مطهر امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا(ع) باعث جذب سالیانه میلیون ها نفر گردشگر مذهبی و زیارتی به ایران می گردد.

معاون رئیس جمهور گفت: جاذبه های طبیعی ایران و تنوع اقلیمی که در هر چهار فصل وجود دارد، یکی دیگر از جاذبه های مهم برای گردشگران کشورهای مختلف است، اقلیم ایران به گونه ای است که در تمام مدت سال می توان در یک روز در یک نقطه از ایران در آبهای گرم شنا کرد و در همان روز در نقطه ای دیگر در ارتفاعات پوشیده از برف به ورزش اسکی پرداخت که در برخی مناطق این تنوع در یک شعاع 100 کیلومتری وجود دارد.

سلطانی فر اضافه نمود: کویرهای زیبا و منحصربفرد ایران سالیانه باعث جذب صدها هزار گردشگر اروپایی می گردد، ایران گرمترین نقطه دنیا را در گندم بریان کرمان در اختیار دارد، همچنین گرمترین چشمه آبگرم طبیعی دنیا در مشکین شهر واقع شده است، ایران دارای بلندترین گنبدهای آجری تاریخی دنیا است و بلندترین تپه های شنی کویر با ارتفاع بیش از 500 متر در ایران واقع شده است، همچنین ایران دارای ظرفیتهای بالا در بخش گردشگری سلامت و توریسم درمانی است.

وی گفت: ایران سالیانه حدود 500 هزار نفر از اتباع کشورهای همجوار را برای ارائه سرویس های درمانی پذیرش بین می نماید و امکان افزایش ظرفیت این تعداد پذیرش به بک میلیون و 500 هزار نفر در سال وجود دارد .

معاون رئیس جمهور با اشاره به پیش بینی اجرا شده در سند چشم انداز 20 ساله کشور در حوزه گردشگری گفت: براساس این سند ما باید ظرف 10 سال آینده(سال 2015 میلادی) گردشگران ورودی به ایران را به 20 میلیون نفر افزایش دهیم که برای رسیدن به این هدف برنامه هایی در حوزه هتل سازی، تسهیلات ویزا، لغو ویزا، آموزش نیروی انسانی و نوسازی ناوگان هوایی، ریلی و زمینی را شروع کردیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سرانجام توضیح داد: امیدواریم در این فضای جدید، شاهد همکاری های گسترده و مطلوب با سرمایه گذاران، تورگردانان و فعالان بخش خصوصی گردشگری کشور تایلند باشیم.

به گزارش سازمان میراث فرهنگی- در این نشست تجار و فعالان مالی 2 کشور توانمندی ها و ظرفیت های خود در بخش های مختلف را با هدف توسعه روابط تجاری و مالی معرفی کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 537

به "جذب اروپاییان به ایران برای بلندترین تپه های شنی و گنبدهای آجری دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب اروپاییان به ایران برای بلندترین تپه های شنی و گنبدهای آجری دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید