جزئیات تازه درباره سرقت از لوله بنزین پالایشگاه تهران

به گزارش تا بینهایت، خبرنگاران : رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، جزئیات پرونده سرقت بنزین از پالایشگاه تهران و جان باختن دو برادر در این حادثه را تشریح کرد.

جزئیات تازه درباره سرقت از لوله بنزین پالایشگاه تهران

به گزارش به نقل از فارس، سرهنگ جلیل موقوفه ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت به تشریح جزییات پرونده سرقت بنزین با حفر تونل از پالایشگاه تهران و جانباختن دو نفر اشاره و گفت: شب گذشته حوالی ساعت 9:30 شب، نگهبان یک قطعه زمین چهاردیواری در محدوده کهریزک با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفته و اعلام می نماید که دو نفر در جهت یک چاه رفته و دیگر بیرون نیامده اند.

وی گفت:بعد از تماس، بلافاصله نیروهای پلیس به محل مراجعه نموده و به آتش نشانی و نیروهای امدادی نیز اطلاع می دهند؛ بعد از حضور کارشناسان مربوطه و آنالیز محیط، ماموران آتش نشانی اعلام می نمایند که انتهای این چاه به خط لوله بنزین در پالایشگاه نایین می خورد و این لوله بنزین به شهرری وصل بوده که برای توزیع بنزین از آن استفاده می گردد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت توضیح داد: با توجه به اینکه انتهای جهت چاه را بنزین زیادی مسدود نموده و گاز بنزین در چاه جمع شده و امکان دسترسی به این افراد میسر نبود اما آنچه که معین شد این موضوع بود که هر دو نفر داخل چاه جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: کوشش از شب دوشنبه 23 فروردین تا غروب روز سه شنبه حوالی ساعت 6:30 ادامه داشت و با هماهنگی صورت گرفته برای قطع خط لوله بنزین، بالاخره آتش نشانی و امداد و نجات پیروز شدند اجساد این افراد را از چاه خارج نمایند.

سرهنگ موقوفه ای اظهار داشت: این افراد 17 متر به طور عمودی و 50 متر به صورت افقی چاه کنده بودند تا به این خط لوله بنزین دست پیدا نمایند؛ در واقع این دو نفر 98 درصد از اقدام شان را عملی نموده بودند اما به محض این که لوله را باز می نمایند تا استخراج را انجام بدهند به دلیل فشار بنزین داخل لوله نتوانستند کار سرقت را به اتمام برسانند.

وی گفت: طی آنالیز های دقیق تر معین شد این اتفاق از قبل برنامه ریزی شده بود و زمین متعلق به دو برادر 25 و 35 ساله بوده است. آنها زمین را که حدود دو هکتار و چهاردیواری است حدود یک سال قبل به منظور سرقت خریداری نموده و بعد از نصب چهاردیواری دور زمین، تعداد زیادی بشکه به داخل آنجا برده و از شهریور 99 کار حفاری را شروع نموده بودند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در پاسخ به دیگر پرسش فارس در این خصوص که آیا این افراد همدستی داشته اند یا نه، اظهار داشت: آنها یک همدست نیز داشتند که با یاری او حفاری را انجام می دادند؛ همچنین تجهیزات حفاری را با یاری دو دستگاه خودرو به داخل زمین منتقل نموده بودند.

وی با بیان اینکه آنها حدود هفت ماه کار حفاری انجام دادند تا به لوله بنزین برسند، توضیح داد: طی تحقیقات پلیس همدست آنها نیز دستگیر شد از همه مهم تر نگهبانی که داخل اتاقک در زمین مذکور حضور داشت نیز از همه موضوعات باخبر بوده و وی هم دستگیر شده است.

سرهنگ موقوفه ای با بیان اینکه در حال حاضر دو نفر(نگهبان و همدست حفاری) در بازداشت هستند اعلام نمود: در این پرونده متاسفانه دو نفر جانباختند، دو نفر دستگیر شده و تجهیزات حفاری و دو خودرو نیز ضبط شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1578

به "جزئیات تازه درباره سرقت از لوله بنزین پالایشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تازه درباره سرقت از لوله بنزین پالایشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید