حدود 800 هزار نفر مشمول طرح رتبه بندی معلمان می شوند

به گزارش تا بینهایت، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تصویب لایحه رتبه بندی معلمان دیروز (چهارشنبه) از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: تعداد افراد مشمول این طرح در کشور حدود 800 هزار است.

حدود 800 هزار نفر مشمول طرح رتبه بندی معلمان می شوند

به گزارش ایرنا، قاسم احمدی لاشکی روز پنجشنبه با بیان اینکه لایحه یادشده در هفت ماده تنظیم شد، اضافه نمود: امید است که این طرح هرچه سریعتر در شورای نگهبان هم تایید گردد.

وی اعلام نمود: در طرح رتبه معلمان افرادی که با دانش آموزان و مدرسه ارتباط دارند مشمول آن هستند، ضمناً بخشنامه ای که تهیه شد، حتی کسانی که معلم بودند، اما به دلایلی اداره آموزش و پرورش به آن ها احتیاج داشت، اکنون در بخش اداری شاغل هستند را شامل می گردد.

احمدی لاشکی با بیان اینکه طرح یادشده کسانی را شامل نمی گردد که از بدو ورود به صورت رسمی در بخش اداری جذب شدند، اضافه نمود: از 42 هزار نیروی اداری شاغل در آموزش و پرورش کشور حدود 10 هزار نفر آن ها کارکنان اداری هستند.

وی اضافه نمود: در ماده آخر لایحه طرح رتبه بندی معلمان تاکید شد که وزارتخانه ظرف یکماه با همراهی 2 نماینده عضو کمیسیون آموزش تحقیقات، نمایندگان سازمان های برنامه بودجه، امور ادارای و استخدامی کشور آیین نامه را آماده نمایند به همین منظور شخص وزیر به محض اینکه لایحه در مجلس تصویب شد دستور سریع تشکیل تهیه و تدوین آیین نامه را صادر کرد و در مدت معین شده از سوی قانونگذار آیین نامه آماده می گردد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اعلام نمود: آنچه اکنون در قانون آمده از 31 شهریورماه سال 1400 طرح یادشده قابل اجراست، وزارتخانه تا سرانجام سال افراد مشمول را در پنج گروه شامل آموزشیار معلم 10 درصد، مربی معلم 25 درصد، استادیار مربی 37 درصد، دانشیار معلم 47 درصد و استاد معلم 52 درصد تقسیم بندی و افزایش حقوق آن ها منوط به تایید شورای نگهبان است.

احمدی لاشکی توضیح داد: پس از اعمال موارد یادشده چنانچه حقوق و مزایای هریک از معلمان از 80 درصد مجموع حقوق و فوق العاده هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران کمتر باشد مابه التفاوت تا سقف یادشده در احکام کارگزینی آن ها درج می گردد.

بعلاوه معاون وزیر چهارشنبه شب در نشست شورای اداری آموزش و پرورش استان یزد گفته بود که مطالبه معلمان خرید خدمت در این مجموعه چند روز گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از سوی نمایندگان به جد آنالیز و پیگیری شد.

احمدی لاشکی تعداد معلمان خرید خدمات کشور را 22 هزار و 823 نفر اعلام کرد و اضافه نمود: برنامه های خوبی برای آن ها تدوین شد و رییس مجلس شورای اسلامی در این زمینه دستور لازم را به دیوان محاسبات صادر کرد و به محض پاسخ دیوان محاسبات به وزارتخانه، این تصمیم اجرا می گردد.

به گفته وی از مجموع بودجه عمومی سالجاری دولت 131 هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش تخصیص یافت، که این عدد کمتر از 9 درصد است در حالیکه در کشور های پیشرفته این رقم بیش از 20 درصد است و 97.5 درصد رقم یادشده برای حقوق یک میلیون فرهنگی هزینه می گردد، با رقم یادشده باید 550 هزار کلاس درس 113 هزار مدرسه درا ر کشور اداره کرد این رقم باید افزایش یابد تا بتواند در جهت کیفیت آموزش گام برداشت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه بدون اشاره به تعداد آن ها، اضافه نمود: برای برطرف این مشکل دنبال راه چاره هایی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت هستیم.

احمدی لاشکی اضافه نمود: مسئولان کشور هایی که به آموزش و پرورش خود بها دادند، کشورشان توسعه پیدا کرد و این نهاد باید اولویت اصلی هر کشور باشد.

در سال تحصیلی جاری 285 هزار دانش آموز در 2 هزار و 100 باب مدرسه 11 شهرستان استان یزد مشغول به تحصیل هستند و تعداد فرهنگیان شاغل هم 18 هزار نفر اعلام شد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1922

به "حدود 800 هزار نفر مشمول طرح رتبه بندی معلمان می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 800 هزار نفر مشمول طرح رتبه بندی معلمان می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید