حذف سحری باعث کاهش وزن نخواهد شد

به گزارش تا بینهایت، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: سحری مهم ترین وعده غذایی محسوب می گردد و حذف آن باعث کاهش وزن نخواهد شد.

حذف سحری باعث کاهش وزن نخواهد شد

به گزارش تا بینهایت به نقل از خبرنگار تا بینهایت، جلال الدین میرزای رزاز، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور درباره مصرف شام برای افراد روزه دار اعلام کرد: افرادی که دارای اضافه وزن نیستند حدود یک ساعت پس از مصرف افطاری سبک، می توانند به میزان محدود شام میل نمایند، اما کسانی که دارای اضافه وزن هستند از مصرف شام تا یک ساعت بعد از افطار باید چشم پوشی نمایند.

رزاز با بیان اینکه وعده سحری مهم ترین وعده برای افراد روزه دار است، گفت: از آن جایی که بعد از مصرف وعده سحری حدود 15 الی 16 ساعت نباید مواد غذایی میل کرد، تامین انرژی بدن از وعده سحری اهمیت زیادی دارد و حذف آن با تصور کاهش وزن باعث آسیب جدی به بدن خواهد شد و از این روش باید پرهیز کرد.

او با اشاره به اهمیت وعده سحری اظهار کرد: در وعده سحری باید غذاهایی مصرف شوند که آب پز و دارای مقدار کافی پروتئین گیاهی و حیوانی باشند.

روزه داری با رژیم غذایی فرق دارد؛ وعده سحری حذف نگردد

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور اضافه نمود: غذاهایی که در وعده سحر میل می شوند نباید حاوی نمک و ادویه جات زیادی باشند. همچنین باید از مصرف غذاهای سرخ کردنی و چرب در وعده سحری به علت افزایش سطح تشنگی و آسیب به بدن فرد روزه دار پرهیز گردد.

متخصصان تغذیه مدعی هستند که نوشیدن حداقل 2 تا 3 لیتر آب یا آب میوه و سبزیجات آبدار مانند کاهو در فاصله بین افطار تا سحر اهمیت فراوانی دارد.

قند خون فرد روزه دار به علت عدم دریافت مواد غذایی در طول روز کاهش پیدا نموده و بدن به سمت تجزیه پروتئین ها برای ساختن قند جدید خواهد رفت.

متخصصان تغذیه توصیه می نمایند، افراد حتما افطار را با نوشیدن مایعات گرم آغاز نمایند تا با این روش معده به راحتی بتواند غذا را دریافت کند.

لازم به ذکر است؛ در صورتی که وعده افطار با عجله مصرف گردد باعث افزایش مقدار زیادی کربوهیدرات، قند و چربی و در نهایت اضافه وزن در افراد خواهد شد.

افرادی که قصد کاهش وزن در ایام ماه رمضان را دارند بهترین گزینه این است که وعده افطار خود را با مقدار کمی غذا مانند نوشیدن شیر با چند عدد خرما آغاز نمایند و پس از گذشت 1 الی 2 ساعت وعده اصلی شام را میل نمایند. ضمناً نوشیدنی هایی مانند قهوه پس از افطار باعث تشدید تشنگی در طول روز برای روزه داران خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 14 تیر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 977

به "حذف سحری باعث کاهش وزن نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف سحری باعث کاهش وزن نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید