طرز تهیه 15 غذای ساده دونفره نونی و برنجی سریع و خوشمزه

به گزارش تا بینهایت، در این مطلب ایده های جالب و خوشمزه برای تهیه یک غذای ساده دونفره را بخوانید. سعی کرده ایم با تنوع زیاد در مواد اولیه این دستورات را ارائه دهیم تا با کمترین و در دسترس ترین مواد بتوانید سریعا یک غذای خوشمزه و ساده دونفره برای شام یا ناهار تهیه کنید.

طرز تهیه 15 غذای ساده دونفره نونی و برنجی سریع و خوشمزه

انواع غذای ساده دونفره

انواع غذای ساده دونفره با سیب زمینی

1. طرز تهیه گراتن سیب زمینی بسیار خوشمزه

غذای ساده دونفره با سیب زمینی - گراتن سیب زمینی

یکی از خوشمزه ترین انواع غذا با سیب زمینی بدون شک گراتن سیب زمینی است. این غذا خیلی راحت و آسان است و در عین حال طعمی لذیذ و فوق العاده خوشمزه دارد. برای تهیه این گراتن، سیب زمینی ها را حلقه حلقه می کنند و کف ظرف می چینند. بعد روی آن پنیر فراوان و گاهی سس بشامل می ریزند و بعد این غذای بهشتی را داخل فر قرار می دهند.

2. طرز تهیه تورتیلای اسپانیایی

غذای ساده دونفره با سیب زمینی - تورتیلا اسپانیایی

تورتیلا یکی از خوشمزه ترین انواع غذا با سیب زمینی است که در زبان انگلیسی به املت اسپانیایی شهرت پیدا کرده است. در واقع، این غذا شباهت زیادی به املت دارد و از ترکیب تخم مرغ، سیب زمینی، گاهی پیاز و سیر یا پیازچه تهیه می شود. مواد را با هم ترکیب می کنند و بعد به صورت یکپارچه داخل روغن سرخ می کنند. این غذای خوشمزه یکی از محبوب ترین غذاها در اسپانیاست و معمولا با سس فلفل خورده می شود.

3. طرز تهیه سیب زمینی تنوری معطر و لذیذ برای شام

مواد لازم
روغن زیتون1 قاشق غذاخوری
سیر خرد شده2 حبه
رزماری تازه2 برگ
سیب زمینی خرد شده3 عدد درشت
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم

غذای ساده دونفره با سیب زمینی - سیب زمینی تنوری خوشمزه

مراحل تهیه
  • روغن زیتون، سیر و رزماری (می توان از ¼ قاشق چایخوری رزماری نیز خشک استفاده نمود) را در یک ظرف در دار مناسب ماکروویو ریخته و در آن را می گذاریم. آن را به مدت 1 دقیقه در ماکروویو با قدرت بالا می گذاریم تا سیر، خوش عطر شود.
  • سپس سیب زمینی ها را روی آن ریخته و مخلوط می کنیم. روی ظرف را پوشانده و آن را به مدت 13 تا 15 دقیقه در ماکروویو با درجه بالا می گذاریم تا سیب زمینی نرم و ترد شود. سپس آن را خارج کرده و با نمک و فلفل سیاه آنها را مزه دار کرده و سرو می کنیم.

4. طرز تهیه سیب زمینی شکم پُر با سس پیازچه

مواد لازم
سیب زمینی2 عدد بزرگ
شیر½ پیمانه
کره2 قاشق غذاخوری
پنیر خامه ای2 قاشق غذاخوری
پنیر چدار یا گودا رنده شده½ پیمانه
نمک درشت و فلفل آسیاب شدهبه مقدار لازم
پیازچه خرد شدهمقداری برای تزیین
روش تهیه
  • فر را از قبل روی 190 درجه سانتیگراد قرار می دهیم. سیب زمینی ها را خوب می شوییم ولی پوست آنها را نمی گیریم. سپس آنها را با چنگال سوراخ می کنیم و روی سینی فر قرار داده و می گذاریم 1 ساعت و نیم بپزد تا نرم شوند.
  • سپس 10 دقیقه می گذاریم خنک شوند.(در صورتی که تمایل دارید غذای تان زودتر آماده شود، می توانید سیب زمینی ها را درون مایکروویو به مدت 9 دقیقه روی درجه بالا بپزید و سپس در فر با حرارت 190 درجه، آن را 20 دقیقه دیگر بپزید.)
  • پس از پخته شدنِ سیب زمینی ها، آنها را در جهت طولی نصف می کنیم. داخل سیب زمینی ها را تا جایی خالی می کنیم تا یک پوسته نازک (به شکل کاسه) از آنها باقی بماند. سیب زمینی هایی که خالی کرده ایم را داخل کاسه می ریزیم. شیر، کره، پنیر خامه ای و ¼ پیمانه پنیر رنده شدهٔ چدار یا گودا را اضافه می کنیم. نمک و فلفل می زنیم، پیازچه را اضافه و مخلوط می کنیم.
  • این مواد را داخل پوست سیب زمینی ها می ریزیم و داخل ظرف فر می چینیم. ¼ پیمانه پنیر باقیمانده را روی آن می ریزیم. حدود 15 تا 20 دقیقه در فر می پزیم تا کاملاً گرم شود و در سرانجام پس از بیرون آوردن از فر می توانیم آنها را با پیازچه تزئین کنیم.

5. طرز تهیه خوارک سیب زمینی و سوسیس

خوراک سوسیس و سیب زمینی ، غذایی است که به سرعت در آشپزخانه آماده می شود.

مواد لازم
سوسیس آلمانی یا هر سوسیس گوشت تازه دیگری2 عدد
پیاز ساطوری شده1 عدد متوسط
سیب زمینی نگینی خردشده2 عدد درشت
رزماری تازه خردشده1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
روغن زیتونبه میزان لازم

غذای ساده دونفره با سیب زمینی - سوسیس سیب زمینی

روش تهیه
  • روغن زیتون را در یک ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط رو به بالای گاز قرار دهید تا داغ شود. سوسیس های گوشت را در روغن بیندازید و برای 5 دقیقه تفت دهید تا کاملا قهوه ای و سرخ شوند. سوسیس را از ماهیتابه دربیاورید و در یک کاسه بریزید. دوباره در ماهیتابه روغن بریزید و پیاز و سیب زمینی های شیرین را به همراه کمی نمک در آن سرخ کنید.
  • پس از نرم و کاراملی شدن پیاز و سیب زمینی ها (حدود 6 تا 8 دقیقه)، رزماری و فلفل سیاه را به آن ها بیافزایید و برای یک یا دو دقیقه دیگر هم بزنید و بپزید. سوسیس ها را دوباره در ماهیتابه بریزید و یک دقیقه دیگر تفت دهید تا گرم شوند. سپس خوراک خود را بلافاصله سرو کنید. شما می توانید روی خوراک را با خامه ترش یا تخم مرغ آبپز تزئین کنید.

انواع غذای ساده دونفره با مرغ

1. خوراک فوری مرغ و قارچ

با مرغ و قارچ یک خوراک رژیمی خوش طعم و متفاوت درست کنید.

مواد لازم
سینه مرغ 300 گرم
ماست کم چربی 200 گرم
قارچ100 گرم
سیر4 حبه

غذای ساده دونفره با مرغ - مرغ و قارچ

روش تهیه غذای ساده مرغی برای شام
  • قارچ ها را باریک باریک برش بزنید و با دو حبه سیر خرد شده در شعله متوسط گاز تفت بدهید نیاز به روغن نیست ، قارچ ها آب می اندازد و پخته می شود.
  • بعد از پخته شدن قارچ ها آنها را از ماهیتابه خارج کنید . سینه های مرغ را خیلی نازک خرد کنید و در 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون تفت بدهید ، مرغ را هم بزنید که هم پخته شود و هم سرخ شود .
  • بعد از اینکه مرغ ها کمی سرخ شدند دو حبه دیگر سیر را هم اضافه کنید و اجازه بدهید هم مرغ ها و هم سیر ها طلایی شوند بعد به آن کمی نمک و فلفل اضافه کنید .
  • مرغ و قارچ شما آماده شده حالا برای بهتر شدن طعم آن 5 دقیقه قبل از اینکه شعله گاز را خاموش کنید ماست و قارچ را به ماهیتابه ای که مرغ ها در آن هستند اضافه کنید تا طعم مواد با هم ترکیب شود .

2. طرز تهیه شامی مرغ با سیب زمینی

مواد لازم
سینه مرغ1 عدد متوسط
پیاز متوسط2 عدد
تخم مرغ2 عدد
سیب زمینی متوسط3 عدد
پودر سوخاری1 فنجان
زعفران ساییدهنصف قاشق چایخوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم

غذای ساده دونفره با مرغ - کوکوی مرغ

دستور تهیه کتلت مرغ خوشمزه
  • سینه مرغ را با 1 عدد پیاز، یک لیوان آب و مقداری نمک، فلفل و زعفران روی حرارت قرار دهید و به آرامی بپزید.
  • سیب زمینی ها را هم با کمی آب و نمک بپزید. سپس پوست بگیرید و رنده کنید. بعد از اینکه مرغ پخته شد استخوان هایش را جدا کنید و به همراه سیب زمینی چرخ کنید.
  • پیاز را هم رنده کنید و به مرغ و سیب زمینی ها اضافه کنید. سپس تخم مرغ و کمی زعفران و نمک و فلفل هم بزنید و با دست خوب ورز دهید.
  • تابه ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید و اجازه بدهید داغ شود.
  • کف دستتان را با پودر سوخاری آغشته کنید و از مواد به اندازه یک نارنگی کوچک بردارید و در کف دست به صورت گرد یا بیضی شکل دهید و کتلت ها را داخل روغن داغ شده سرخ کنید. سپس در ظرف مورد نظر بچینید و با سبزیجات دلخواه سرو کنید.

3. طرز تهیه مینی ساندویچ مرغ فوری

مواد لازم
نان تست 1 بسته
کالباس 250 گرم
گردو 250 گرم
سینه مرغ 2 عدد
خیار شوربه میزان لازم
جعفریبه میزان لازم
سس مایونزبه میزان لازم

غذای ساده دونفره با مرغ - ساندویچ اسنک مرغ

روش تهیه اسنک مرغ دونفره
  • مرغ پخته و خرد شده را با جعفری و خیارشور خرد کرده و کالباس و سس مایونز مخلوط کنید .
  • حالا روی نان تست مالیده و یکی دیگر از نان را روی مواد گذاشته با دست کمی فشار دهید تا دو تکه نان به هم بچسبند بعد مثلثی شکل برش بدهید .
  • به دو طرف نان کمی سس زده و داخل جعفری و هویچ و کنجد جداگانه زده داخل سینی بچینید.

4. طرز تهیه سمبوسه مرغ و سبزیجات

مواد لازم
خمیر ورقه ای یا نان لواش 1 بسته (450 گرم)
گوشت مرغ پخته و خرد شده2 فنجان
کرفس خرد شده1/2 فنجان
پیازچه خرد شده 1/4 فنجان
فلفل سبز خرد شده 115 گرم
سس فلفل2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ1 عدد
سس (سس ترش و شیرین)به مقدار لازم

غذای ساده دونفره با مرغ - سمبوسه مرغ رولی

مراحل تهیه سمبوسه مرغ خوشمزه
  • مرغ، کرفس، پیاز و سس فلفل را با یکدیگر مخلوط کنید.
  • تخم مرغ را داخل ظرفی بشکنید و هم بزنید و لبه های خمیر را به وسیله تخم مرغ زده شده مرطوب کنید.
  • یک قاشق چای خوری از مخلوط مرغ را روی خمیر بریزید و خمیر را بپیچید. سپس در روغن داغ سرخ کنید و در آخر با سس ترش و شیرین سرو نمایید.

5. طرز تهیه پاستای مرغ و اسفناج

مواد لازم
پاستای فرمی400 گرم
اسفناج خرد شده1 دسته
سینه مرغ خرد شده2 عدد
ریحان خرد شده1 پیمانه
سیر رنده شده1 قاشق چایخوری
روغن زیتون1/2 پیمانه
نمک و فلفلبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم

غذای ساده دونفره با مرغ - پاستای مرغ

دستور تهیه ماکارونی با مرغ خوشمزه
  • در یک قابلمه مقداری آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید، سپس پاستا را همراه با کمی نمک و روغن داخل آن بریزید. وقتی پاستا نرم شد، آن را آبکشی کرده، کنار بگذارید.
  • در این میان تکه های مرغ را آغشته به نمک و فلفل کنید، سپس آنها را در یک تابه با مقداری روغن تفت دهید. در یک تابه دیگر مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حالا اسفناج ریز خرد شده را داخل آن کمی تفت دهید. بعد از آنکه تکه های مرغ کاملا پخت، آنها را به اسفناج اضافه کرده، هم بزنید، سپس زیر حرارت را خاموش کنید.
  • در کاسه ای، ریحان خرد شده را با سیر رنده شده، روغن زیتون و کمی نمک و فلفل خوب مخلوط کنید تا سس یکدستی حاصل شود، سپس آن را کنار بگذارید.
  • پاستای پخته را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید. مخلوط مرغ و اسفناج را هم روی آن بریزید. در سرانجام سسی را که آماده کرده اید روی مواد بریزید و به آرامی هم بزنید تا سس به خورد مواد برود. حال این غذا را می توانید هم گرم و هم سرد سرو کنید.

غذای ساده دونفره با گوشت چرخ کرده

1. طرز تهیه کتلت گوشت خوشمزه و عالی

مواد لازم
گوشت چرخ شده500 گرم
سیب زمینی متوسط5 تا 6 عدد
پیاز متوسط1 عدد
تخم مرغ 3 تا 4 عدد
نمک، دارچین، فلفل، زردچوبه، زعفرانبه میزان لازم
آرد سوخاری یا پودر نان باگتبه میزان لازم
دستور تهیه کتلت خوشمزه گوشت

کتلت گوشت یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین غذاهای ایرانی است که با دانستن چند فوت کوزه گری برای پخت می توانید از وا نرفتن کتلت مطمئن باشید.

  1. سیب زمینی ها را نیم پز کنید. منظور از نیم پز کردن این است که سیب زمینی بیش از حد له نشود. پس از پخت سیب زمینی ها را از رنده ریز رد کنید.
  2. پیاز را رنده کنید و آب اضافی آن را کاملا بگیرید.
  3. در ظرف نسبتا گودی گوشت چرخ شده، سیب زمینی رنده شده، پیاز، ادویه جات و در نهایت 3 عدد تخم مرغ را با یکدیگر به خوبی ترکیب کنید. تخم مرغ ها را با احتیاط اضافه کنید تا مایه زیاد شل نشود. توصیه می شود از 2 الی 3 قاشق زعفران آب زده غلیظ در مایه کتلت برای ایجاد طعم و عطر بهتر استفاده نمایید.
  4. پس از اینکه مایه کتلت آماده شد، روغن را در تابه با حرارت ملایم گرم کنید. توجه داشته باشید که هرچه روغن و به طبع آن کتلت و یا هر ماده سرخ کردنی دیگری با حرارت ملایم داغ و سرخ شود، نتیجه کار کتلتی مغز پخت و سالم تر خواهد بود.
  5. میزان مناسبی از مایه کتلت را مابین دستان خود پهن کنید و فرم دهید. برای این منظور می توانید ابتدا مایه کتلت را کمی درون آرد سوخاری بغلتانید و سپس پهن کنید و یا در نهایت پس از پهن کردن مایه کتلت، خیلی کم آرد سوخاری روی آن بپاشید. توجه داشته باشید که میزان آرد سوخاری زیاد نشود و بهتر است قبل از سرخ کردن کتلت، آرد سوخاری اضافه را از روی مایه کتلت پاک کنید چرا که باعث می شود کتلت زود رنگ بگیرد و یا طعم سوختگی به خود بگیرد.
  6. در نهایت کتلت را درون روغن داغ سرخ کنید. به طور معمول هر طرف کتلت 3 تا 5 دقیقه با درجه حرارت ملایم نیاز به سرخ شدن دارد.
  7. در این فاصله سیب زمینی خلال شده را در تابه دیگری سرخ کنید و مقداری زعفران برای رنگ و عطر بهتر به آن اضافه کنید و در آخر گوجه فرنگی های حلقه شده را در تابه تفت دهید.
  8. کتلت گوشت را به همراه سیب زمینی سرخ کرده، گوجه فرنگی تفت داده شده، جعفری ساطوری شده و حلقه های لیمو ترش تازه سرو نمایید.

2. طرز تهیه انواع پلو و ماکارونی با گوشت چرخ کرده

غذای ساده دونفره با گوشت چرخ کرده - پلو با گوشت

گوشت چرخ کرده، ماده اصلی برای تهیه مواد لابه لای پلو و ماکارونی است. برای این منظور باید ابتدا پیاز را تفت داد تا طلایی شود سپس گوشت چرخ کرده را به آن افزود و پس از اینکه گوشت و پیاز کمی تفت داده شد ادویه های لازم، نمک، فلفل، آویشن و پودر سیر را به آن افزود.

بسته به ذائقه می توان از انواع سبزیجات مثل قارچ، فلفل دلمه ای، لوبیا سبز، نخود سبز و … به گوشت افزود و پس از پختن، مواد را با برنج یا ماکارونی مخلوط کرد و دم گذاشت.

3. طرز تهیه انواع برگر با گوشت چرخ کرده

برگرها به طور کلی از گوشت چرخ کرده، کاهو، گوجه، خیار شور، نان، و پنیر پیتزا تهیه می شوند. برای درست کردن برگر، گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده و ادویه های لازم ورز داده و آن را در روغن سرخ کرده یا روی حرارت گریل کنید. بعد از پخته شدن گوشت، می توان آن را در نان قرار داده و یک لایه پنیر پیتزا روی آن قرار داد و برای چند دقیقه در فر گذاشت تا پنیر آب شود، سپس با سایر مخلفات میل کرد.

4. طرز تهیه سیب زمینی پلو با گوشت چرخ کرده

مواد لازم

برنج

4 پیمانه
سیب زمینی600 گرم
گوشت چرخ کرده300 گرم
پیاز250 گرم
رب گوجه فرنگی4 قاشق غذا خوری
روغنبه مقدار لازم
نمک و فلفل و زرد چوبهبه مقدار لازم

غذای ساده دونفره با برنج

دستور تهیه غذای برنجی با گوشت چرخ کرده
  • ابتدا در ظرفی مناسب برنج را به مرحله آبکشی رسانده و آن را آبکش می کنیم. پیازها را نگینی خرد کرده و در روغن داغ یا کره تفت می دهیم تا طلایی شود. سیب زمینی ها را به اندازه دلخواه خرد کرده و به همراه نمک و زردچوبه سرخ می کنیم.
  • در ظرفی جداگانه گوشت چرخ کرده را تفت داده تا رنگش تغییر کند، سپس رب گوجه فرنگی و پیاز داغ را به آن افزوده و مخلوط کرده، در آخر نمک و فلفل مایه را اندازه می کنیم.
  • کف قابلمه روغن ریخته، سپس مقداری از برنج آبکش شده را می ریزیم و روی آن به ترتیب از مایه گوشتی و سیب زمینی سرخ کرده ریخته و به همین روش ادامه می دهیم تا مواد تمام شود. بعد برنج را به مدت 20 دقیقه دم می کنیم تا آماده سرو شود.

5. طرز تهیه کباب گوشت چرخ کرده با بادمجان

مواد لازم
گوشت چرخکرده200 گرم
بادمجان4 تا 6 عدد
گوجه4 عدد
پیاز1 عدد
روش تهیه خوراک بادمجان و گوشت چرخ کرده فوری
  • دقایقی قبل از طبخ غذا، بادمجانها را پوست بگیرید و به آن نمک و فلفل بزنید.
  • گوشت چرخکرده را با پیاز رنده شده و نمک و فلفل و در صورت تمایل سبزیجات معطر خوب مخلوط کنید. میتوانید مقداری سویا هم اضافه کنید.
  • در ماهیتابه بدون روغنی کباب تابه ای ها را سرخ کنید. با شعله بالا طوری که فقط دو طرفش برشته شود. لازم نیست در این مرحله مغز پخت شود!
  • داخل ماهیتابه کمی روغن بریزید و بادمجانها را داخلش سرخ کنید. اینبار هم فقط کافی است سرخ شود نه مغز پخت!
  • حالا گوجه ها را حلقه حلقه کنید و به آن نمک و فلفل بزنید و داخل روغن کم سرخ کنید.
  • وقتی یکطرفش برشته شد، برگردانید.
  • کباب تابه ای و بادمجانها را کنار گوجه بگذارید.
  • شعله را کم کنید و زمان بدهید تا غذا بپزد.
  • حدود نیم ساعت طول می کشد. طعم این غذا خیلی متفاوت است و با برنج کته خیلی میچسبد.

سخن آخر

انواع غذای ساده دونفره با مرغ، گوشت و سیب زمینی را در این مطلب به شما پیشنهاد دادیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. شما غذای ساده دونفره چه سراغ دارید؟ ایده ها و پیشنهادات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید. پیشنهاد می کنیم مطلب مفید انواع غذا بدون برنج ؛ 13 غذای خوشمزه با گوشت و بدون گوشت را نیز در خبرنگاران بخوانید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1639

به "طرز تهیه 15 غذای ساده دونفره نونی و برنجی سریع و خوشمزه" امتیاز دهید

9 کاربر به "طرز تهیه 15 غذای ساده دونفره نونی و برنجی سریع و خوشمزه" امتیاز داده اند | 3.1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 15 غذای ساده دونفره نونی و برنجی سریع و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید