خانه ای تاریخی در شوشتر بازسازی می گردد! (بازسازی آپارتمان)

به گزارش تا بینهایت، بنابر گفته علی محمد چهارمحالی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر، خانه تاریخی گازر مورد آنالیز و بازسازی قرار می گیرد. این متن پیرامون اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری درباره بازسازی خانه تاریخی گازر می باشد.

خانه ای تاریخی در شوشتر بازسازی می گردد! (بازسازی آپارتمان)

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به نقل از عصر سفر، بازسازی این خانه با اعتبار 1650 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی انجام خواهد شد. این خانه قدیمی گازر که متعلق به عصر قاجار است، در محله دل دل شهرستان شوشتر واقع شده است و یکی از منازل مسکونی مجموعه افضل بوده که بعدها به وسیله شخصی به نام گازر تملک شد. بنای این اثر ملی در سه طبقه شامل شوادون، زیرزمین و همکف ساخته شده و بعلاوه در ساخت این بنا از مصالحی همانند سنگ، آجر و ملات گچ استفاده شده و دارای تزئینات معماری سنتی بسیار زیبا است. بعلاوه این خانه در مجاورت و دیوار به دیوار خانه تاریخی حاج عبدالله قصاب بوده به گونه ای که راه های ارتباطی زیادی میان این دوخانه وجود دارد. اقداماتی از قبیل ترمیم و تعویض جداره های سنگی و آجری، آواربرداری، شمع بندی زیر طاق های فرسوده، بازسازی بخش ورودی اثر تاریخی و برطرف خطر بخش های آسیب دیده در دستور کار می باشد. خانه تاریخی گازر در تاریخ هفتم خرداد 1387 به وسیله سازمان میراث فرهنگی با شماره ثبت 23007 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2176

به "خانه ای تاریخی در شوشتر بازسازی می گردد! (بازسازی آپارتمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ای تاریخی در شوشتر بازسازی می گردد! (بازسازی آپارتمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید