بازسازی مسجد تاریخی ابوریحانه در نایین

به گزارش تا بینهایت، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نایین از بازسازی مسجد تاریخی ابوریحانه در محله پنجاهه این شهرستان توسط این اداره و با مشارکت هیئت امنای مسجد اطلاع داد.

بازسازی مسجد تاریخی ابوریحانه در نایین

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، محمود مدنیان امروز 5 مردادماه، با اعلام این مطلب گفت: این مسجد تاریخی که متعلق به دوران صفویه و قاجار است، در محله تاریخی پنجاهه شهر نایین واقع شده است که طی سالیان گذشته بر اثر رطوبت و عوامل طبیعی دچار آسیب شده بود.

مدنیان اضافه کرد: با آنالیز های کارشناسان این اداره، تعیین شد به قسمت های مختلف بنا و به خصوص زیرزمین این بنای تاریخی آسیب هایی وارد شده است.

او تاکید نمود: پس از تعیین شدن میزان آسیب های وارد شده و تامین اعتبارات لازم، با مشارکت هیات امنای این مسجد تاریخی توسط استادکاران واحد امانی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نایین، عملیات بازسازی این بنای تاریخی انجام شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نایین توضیح داد: عملیات بازسازی این بنای تاریخی شامل تراشیدن بدنه های فرسوده داخلی مسجد، اجرای دیوار چینی و بافت آجری به منظور استحکام بخشی دیوارها، اجرای گچ و خاک بر روی بدنه های مورد احتیاج، اجرای سفیدکاری و لکه گیری بر روی قسمت های مورد احتیاج، اجرای آجر فرش کف همراه با بندکشی، تراشیدن بدنه های فرسوده زیرزمین، اجرای سقف آجری در قسمت های آسیب دیده سقف شبستان، اجرای گچ و خاک و لکه گیری بر روی بدنه های مورد احتیاج مسجد است.

شهرستان نایین دارای 1200 اثر تاریخی است که از این تعداد 86 اثر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1092

به "بازسازی مسجد تاریخی ابوریحانه در نایین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی مسجد تاریخی ابوریحانه در نایین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید