خاتمه بازسازی بافت تاریخی مجن شاهرود

به گزارش تا بینهایت، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهرود از خاتمه بازسازی و سامان دهی بافت تاریخی مجن اطلاع داد.

خاتمه بازسازی بافت تاریخی مجن شاهرود

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان سمنان، حمیدرضا حسنی روز یکشنبه 9 آذرماه 1399 اضافه نمود: بازسازی بافت تاریخی مجن با اجرای ازاره با سنگ لاشه به همراه بندکشی، یکسان سازی سطح دیوارها، اجرای اندود گچ، کاه گل، سیم گل و … با همکاری شهرداری منطقه انجام شد.

او با اشاره به اینکه مجن شاهرود به ماسوله کویر ایران شهرت دارد، گفت: بازسازی بافت تاریخی و ارزشمند این شهر در جذب هر چه بیشتر جهانگرد به منطقه مؤثر است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی شاهرود بیان نمود: مجن مانند روستای ماسوله گیلان به گونه ای ساخته شده که بام هر خانه حیاط خانه فوقانی است و این عامل چشم انداز بی نظیری را به وجود آورده است.

او با اشاره به این که در بافت قدیمی شهر، دیوارها و سقف اتاق ها با خاک قرمز و زرد تزئین شده اند و نشانگر زیبایی معماری بومی و اقلیم منطقه هستند، گفت: مصالح به کار رفته در خانه ها از سنگ و چوب است، روی دیوارهای سنگی اندود کاه گل شده و نمای آن گل قرمز است.

حسنی یکی از جاذبه های مجن را کوچه های تنگ، پر پیچ و خم و شیب دار دانست و بیان نمود: شیوه خاص ساخت منازل مسکونی چشم انداز بافت را زیباتر نموده است.

او اضافه نمود: مجن علاوه بر بافت تاریخی از جاذبه های جهانگردی فراوانی برخوردار است که می توان به آبشار طبیعی تنگ داستان، منطقه سرسبز و دیدنی فرح زاد، چشمه هفت رنگ، آبشار سوری و غارهای طبیعی اشاره نمود .

مجن در 35 کیلومتری شمال غربی شاهرود در دامنه رشته کوه های البرز شرقی واقع شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1295

به "خاتمه بازسازی بافت تاریخی مجن شاهرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه بازسازی بافت تاریخی مجن شاهرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید