خبرنگاران تشریح بعضی ابهامات و سوالات در مورد شبکه آموزشی دانش آموزان

به گزارش تا بینهایت، تهران - خبرنگاران - سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، بعضی ابهامات و سوالات در مورد شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) را تشریح کرد.

خبرنگاران تشریح بعضی ابهامات و سوالات در مورد شبکه آموزشی دانش آموزان

به گزارش عصر سه شنبه آموزش و پرورش، مهدی شرفی گفت: نزدیک شدن به سرانجام سال تحصیلی، ما را بر آن داشته تا در کمترین زمان به حل و فصل مسائل و رفع موانع احتمالی این شبکه آموزشی بپردازیم.

امکان استفاده از یک تلفن همراه برای چند دانش آموز وجود دارد

وی ادامه داد: امکان استفاده چند دانش آموز از یک تلفن همراه وجود دارد هرچند ممکن است این کار باعث شلوغی گردد. هرچند در محیط پیغام رسان شاد چند نفر می توانند استفاده نمایند اما به زودی نسخه چند کاربر (account) این برنامه ایجاد می گردد. همچنین افراد که اینترنت icdL دارند از برنامه تحت وب می توانند بهره مند شوند.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش شبکه آموزشی دانش آموز(شاد) را پیغام رسانی بومی ایرانی و دارای محیطی ایزوله بیان کرد و گفت: در هیچ پیغام رسانی به اندازه (شاد) قابلیت ایجاد گروه و کانال وجود ندارد و این ظرفیتی بی نظیر است.

وی ادامه داد: از ظرفیت های خوب این پیغام رسان، امکان نصب بر دستگاه ها و سیستم های مختلف و وجود نسخه ویندوزی آن است که می گردد بدون تلفن همراه و به وسیله سایت با فضای وسیع از آن بهره مند شد

شرفی امکان دسترسی مدیران در همه سطوح به شبکه شاد را از دیگر ویژگی های این پیغام رسان بومی اعلام و بیان کرد: مشکل عدم ورود با بعضی کدهای ملی رفع شده و این امکان برای همه دانش آموزان و فرهنگیان وجود دارد تا به آسانی وارد این شبکه شوند.

وی اعلام نمود: نحوه تشکیل کلاس های چند پایه، مدارس غیرمستقل و همچنین نحوه دسترسی معلمانی که در مدارس مختلف کلاس دارند از جمله سوالاتی است که مطرح شده بود لذا این دو مشکل نیز رفع شده است و کاربران در این زمینه موردی نخواهند داشت.

دانش آموزان بدون حضور معلم نیز ساماندهی می شوند

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از امکان اضافه نمودن دانش آموزان به کلاس ها توسط مدیران و معلمان بدون احراز هویت، اطلاع داد: در ادامه هویت آنها در سناد کنترل می گردد همچنین دانش آموزانی که پیغام رسان شاد را نصب نموده اند بدون حضور معلم و مدیر در کلاس ها ساماندهی می شوند اما فعالیت آن ها در کلاس منوط به حضور معلم است.

در زمان استفاده از پیغام رسان شاد فیلترشکن vpn باید خاموش باشد

وی زمان باز و بسته بودن کلاس ها در تمامی دوره های تحصیلی را بر عهده معلمان دانست و اضافه نمود: معلم به وسیله منوی تنظیمات زمان شروع و سرانجام کلاس ها را مشخص می نماید، بعضی از مسائل مربوط سامانه سناد است که رفع می گردد و مشکل بعضی خانواده ها نیز مربوط به قدیمی بودن نرم افزار و یا فیلترشکن (vpn) که موجب عدم احراز هویت می گردد لذا با خاموش کردن آن مشکلشان رفع می گردد و سپس برای استعلام دانش آموز، معلم و مدیر اقدام کرد

شرفی اضافه نمود: دانش آموزان اتباع خارجی نیز در دسترسی به این شبکه مسئله ای ندارند و می توانند با ارائه کد اتباع وارد شوند و در کلاس ها شرکت نمایند.

نسخه ios و web شبکه آموزشی دانش آموز از فردا در دسترس خواهد بود

وی از در دسترس بودن نسخه ios و web شبکه دانش آموزی شاد از فردا اطلاع داد و اظهارکرد: سری دوم پرسش ها و پاسخ های پر تکرار (FAQ) در حال آماده سازی است بنابراین کاربران محترم می توانند سوالات خود را به وسیله واحد فناوری ادارات ارسال نمایند.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در برنامه ios این برنامه در محیطی شبیه سازی شده قرار گرفته است و با استفاده از ابزاری که تحت web قرار گرفته است افراد می توانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

شرفی توضیح داد: مدیران مدارس می توانند معاونان خود را با تعریف سطح دسترسی به عنوان ادمین در تنظیمات اضافه نمایند.

تا کنون بیش از 80 درصد مدیران مدارس ابتدایی به این شبکه پیوستند

وی اضافه نمود: تا به امروز حدود 270 هزار کلاس در شبکه آموزشی شاد تشکیل شده است همچنین حدود 78 هزار مدیر مدرسه یعنی بیش از 80 درصد مدیران مدارس ابتدایی به این شبکه متصل شده اند و بیش از سه میلیون از دانش آموزان ابتدایی به این شبکه وارد شده اند.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: شورای سیاستگذاری شبکه شاد در مورد جاهایی که اینترنت وجود ندارد و یا دسترسی به آن مشکل است تصمیمات لازمه را اتخاذ خواهد نمود.

وی اضافه نمود: تعداد یکصد نفر از ساعت 9 صبح تا 16 آماده پاسخگویی به سوالات کاربران در زمینه فناوری و پشتیبانی هستند لذا افراد می توانند به وسیله شماره تماس 43081 ارتباط برقرار نمایند و سوالات خود را مطرح نمایند.

ثبت نام دانش آموزان، معلمان و مدیران متوسطه اول و دوم در شاد از امروز شروع شد

شرفی همچنین از شروع ثبت نام دانش آموزان، معلمان و مدیران دوره متوسطه اول و دوم در شبکه شاد از امروز اطلاع داد و توضیح داد: از ویژگی های این پیغام رسان ذخیره برنامه ها و فعالیت هاست لذا اگر دانش آموزی به موقع در کلاس حضور نیابد می تواند محتوای کلاس و همچنین تکالیف را مشاهده، سوالات خود را با معلم مطرح و پاسخ را دریافت کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 924

به "خبرنگاران تشریح بعضی ابهامات و سوالات در مورد شبکه آموزشی دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تشریح بعضی ابهامات و سوالات در مورد شبکه آموزشی دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید