خبرنگاران رییس سازمان مدیریت: 46 درصد برنامه های اشتغال کرمان تحقق یافت

به گزارش تا بینهایت، کرمان - خبرنگاران - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد بیش از 42 هزار فرصت شغلی طی سال 99 در این استان گفت: بیش از 46 درصد اهداف مربوط به برنامه های اشتغال استان تا به امروز محقق شده است.

خبرنگاران رییس سازمان مدیریت: 46 درصد برنامه های اشتغال کرمان تحقق یافت

به گزارش خبرنگاران، جعفر رودری شامگاه شنبه در حاشیه نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: از آنجا که نیمه دوم سال جاری بیشتر برنامه های اشتغال این استان محقق می شود امیدواریم که میزان تعهد سال جاری عملیاتی و در انتها موجب کاهش نرخ بیکاری استان شود.

وی با اشاره به آسیب هایی که به فعالیت های بسیار اقتصادی به واسطه بیماری کرونا و شرایط اقتصادی فعلی کشور حادث شد، گفت: استان کرمان در حوزه تکالیف اشتغال و برنامه های اشتغال زایی در سنوات گذشته و 6 ماهه سال جاری عملکرد قابل قبولی داشته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: برنامه ریزی برای ایجاد بیش از 42 فرصت شغلی در استان کرمان در سال جاری انجام شده، در حالی که سالانه بیش از 35 تا 37 هزار نفر وارد بازار کار می شوند.

وی شرح داد: سال جاری در صورت تحقق برنامه ریزی های اشتغال نه تنها جوابگوی بازارکار هستیم بلکه می توانیم بخشی از بیکاران گذشته را پوشش دهیم که در انتها می تواند کاهش نرخ بیکاری را ببینیم.

رودری اضافه کرد: تمامی فعالیت ها و زیربخش های استان از جمله حوزه کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات در برنامه های اشتغال استان کرمان دخیل هستند و بر اساس برنامه ریزی باید بخشی از اشتغال مبتنی بر تولید، سرمایه گذاری و ظرفیت های آمایشی استان با نگاه توسعه پایدار باشد لذا تعهدات اشتغال معطوف به فعالیتی خاص نیست.

وی ادامه داد: ظرفیت های حوزه معادن و به خصوص رشته فعالیت های زیربخش آن و تکمیل زنجیره تولید در برنامه قرار گرفته است که متناسب با آن برنامه ریزی برای اشتغال و سرمایه گذاری در استان شده است.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری استان کرمان با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور اندکی افزایش را نسبت به دوره های قبل نشان می دهد و در کنار آن کاهش نرخ مشارکت متناسب با حرکت کشور اتفاق افتاده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به مصوبات نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان نیز اضافه کرد: با توجه به اینکه مرحله پنجم تسهیلات اشتغال روستایی تا به امروز به برخی بانک های استان کرمان واصل نشده، در این نشست تاکید شد که پیگیری برای وصول سهمیه استان شود و پس از آن مطابق با سهمیه، معرفی طرح ها دنبال شود.

وی گفت: 24 پروژه جهش تولید سال جاری به تصویب رسیده و در این نشست تاکید شد که به سرعت قرارداد عاملیت بین بانک های عامل و دستگاه های اجرایی منعقد شود که یارانه سود به میزان سه واحد درصد مربوط به هرکدام از طرح ها اختصاص یابد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1245

به "خبرنگاران رییس سازمان مدیریت: 46 درصد برنامه های اشتغال کرمان تحقق یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس سازمان مدیریت: 46 درصد برنامه های اشتغال کرمان تحقق یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید