خبرنگاران معاون وزیر: آموزش فنی بهترین راه چاره ارتقای ارتباط صنعت و مهارت است

به گزارش تا بینهایت، ارومیه- خبرنگاران- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: آموزش های فنی و حرفه ای، بهترین راه حل ارتقای ارتباط صنعت و مهارت و توسعه مهارتی بخش صنعت است.

خبرنگاران معاون وزیر: آموزش فنی بهترین راه چاره ارتقای ارتباط صنعت و مهارت است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت به کانادا از طریق کالج هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

علی اوسط هاشمی روز شنبه در ملاقات با رییس و اعضای اتاق بازرگانی ارومیه گفت: این اتاق ها به عنوان بازیگر اصلی اقتصاد در جامعه می تواند ترسیم کننده نیازهای این بخش به نیروی مهارتی و توانا باشد و با این روش می توان نیازهای این بخش را حل و فصل کرد.

وی ادامه داد: دستیابی به نیروی کار ماهر به راحتی امکان پذیر نیست و تا به امروز ارتباط مناسبی بین مهارت آموزان و نقش آفرینان عرصه اقتصاد وجود نداشت که باید این بخش تقویت گردد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: پیوست منایع انسانی از مسائلی است که مورد توجه و تاکید ماست که با برگزاری دوره های تکمیلی و آموزش مسائل به روز می توان این امر را تحقق بخشید.

اوسط هاشمی اضافه نمود: به وسیله مهارت آموزی و پیوست منابع انسانی می توان شایستگی ها و ظرفیت های انسانی را شناسایی و در توسعه صنعت از آنها استفاده کرد.

وی اعلام کرد: باید در راستا توانمندسازی جامعه کوشش های لازم صورت گیرد و تمام مسوولان باید در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه توانمند سازی بانوان از دیگر اهداف ماست، اعلام کرد: تعیین کردن سهم زنان در اشتغال، مهارت های آموزشی و سایر مسائل مرتبط با فعالیت بانوان از اهداف ماست.

رییس اتاق بازرگانی ارومیه نیز در این ملاقات گفت: فراوریکنندگان خود به دنبال نیروی ماهر و توانمند هستند زیرا با این کار خیال آنان در فراوری و صادرات محصولات راحت می گردد.

حسن انتظار اضافه نمود: شفافیت اولویت نخست توسعه اقتصاد در کشور و استان است و باید این مساله در اولویت کارها و برنامه های ما باشد.

به گزارش خبرنگاران در ادامه این ملاقات تعدادی از فعالان بخش صنعت آذربایجان غربی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداخته و بر مساله افزایش سواد مهارتی نیروی کار تاکید کرند.

علی اوسط هاشمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سفر 2 روزه به آذربایجان غربی از آکادمی های فنی و حرفه ای ارومیه مرکز استان و شهرستان پیرانشهر بازدید خواهد نمود.

آذربایجان غربی یکی از استان های پیروز در ارائه آموزش های مهارتی در کشور به شمار می رود و سالانه افزون بر هفت میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در استان ارائه می گردد.

در حال حاضر بیش از 6 هزار حرفه مهارتی در استان به مهارت آموزان، آموزش داده می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1202

به "خبرنگاران معاون وزیر: آموزش فنی بهترین راه چاره ارتقای ارتباط صنعت و مهارت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر: آموزش فنی بهترین راه چاره ارتقای ارتباط صنعت و مهارت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید