خبرنگاران 680 شهروند استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شدند

به گزارش تا بینهایت، اراک - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 680 شهروند استان مرکزی تا به امروز به ویروس کرونا مبتلا شده اند که 43 بیمار در شبانه روز اخیر شناسایی شده است.

خبرنگاران 680 شهروند استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شدند

دکتر سید محمد جمالیان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 21 مورد از بیماران جدید شناسایی شده کووید 19 استان در اراک و 22 بیمار در ساوه بوده است و سایر شهرستان های استان نیز در 24 ساعت اخیر مورد مثبت جدید کرونا نداشته اند.

وی توضیح داد: ورودی و خروجی بیمارستان های استان در روزهای اخیر برای بیماران مبتلا به کرونا تقریبا مساوی است و این نشان از همراهی مردم در پویش در خانه ماندن دارد اما باید برای جلوگیری از موج بیماری در 10 روز اول فروردین خیابان ها به طور کامل خلوت شود و رعایت موارد بهداشتی جدی تر صورت بگیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تشکر از استاندار مرکزی در اجرای طرح ضربتی خلوت کردن خیابان ها گفت: امید است با قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا هرچه سریعتر این بیماری مهار شود و شرایط کسب و کار و زندگی مردم به روال عادی برشود.

دکتر جمالیان اظهار داشت: معاون عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه شنبه از مراکز درمانی کرونا در اراک بازدید کرد و در حوزه غربالگری کووید 19، مدیریت تخت های بیمارستانی، مرگ و میر پایین و روال درمانی موثر که منجر به ترخیص شمار مناسبی از بیماران کووید 19 در استان شده ابراز رضایت کرد.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می شد، اما از سال 2002 این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید 19 نشان داده که با دوره نهفتگی 2 تا 14 روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 844

به "خبرنگاران 680 شهروند استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 680 شهروند استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید