دانشگاه کارآفرین باید تیم سازی قوی داشته باشد

به گزارش تا بینهایت، خبرنگاران/خراسان رضوی مسئول ارتباط با صنعت پژوهشکده بوعلی گفت: اگر دانشگاهی می خواهد کارآفرین باشد باید اصولی را به کار گیرد تا اساتید در کنار سایر آموزش ها به دانشجویان اصل مهم تیم سازی را یاد دهند.

دانشگاه کارآفرین باید تیم سازی قوی داشته باشد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات چگونه برای تحصیل به کانادا برویم هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

مهندس باقری امروز 14 بهمن ماه، در نشست شرکت های دانش بنیان از تولد تا پیروزیت با موضوع کارآفرینی که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید، اظهار کرد: شاید در سیاست گذاران حوزه های مختلف، تطبیقی در میان دانش آموختگان و فرصت های شغلی دیده نشده و بسیاری از افراد بیکار مشاغلی را انتخاب نموده اند که غیر مرتبط بوده است. این امر باعث شده تا هزینه های زیادی برای کشور گذاشته گردد و شاید برخی از سیاست گذاران ما فراموش نموده اند که بیشتر به موضوع کارآفرینی اهمیت دهند.

وی اضافه کرد: دانشجویان در ترم سوم باید بدانند که به چه حرفه ای علاقه دارند و این امر باعث می گردد که به صورت هدفمند به کلاس بروند و صحبت های استاد را درک نمایند. دانشجو باید بداند که به حوزه های مختلفی مانند پژوهش، خدمات، بازار، فراوری، آموزش و ... علاقه مند است چرا که در ترم آخر تحصیلی خود تازه به این فکر نیفتد که باید چه شغلی را انتخاب کند. اگر دانشجویان به این موضوع مهم توجه نمایند قطعاً پیروز و پیروز خواهند شد.

مسئول ارتباط با صنعت پژوهشکده بوعلی توضیح داد: در دانشگاه فردوسی مشهد چهار مرکز رشد وجود دارد و مراکزی هستند که افراد دارای ایده وارد این مجموعه می شوند و ایده های خود را به یک محصول تبدیل می نمایند. این امر موضوعی است که در تمام جهان به عنوان یک قدرت استراتژیک به کار گرفته می گردد و ما هم باید این حرکت را انجام دهیم چرا که از دیگر کشورها عقب می افتیم.

وی اعلام کرد: استارتاپ ها در واقع ایده هایی است که توسط یک تیم با توجه به احتیاج جامعه ارائه می گردد و به یک باره رشدهای غول آسایی می نمایند. این پیروزیت ها تنها با هم افزایی و همکاری یک تیم میسر می گردد و می توانیم به احتیاجهای جامعه، جامه عمل بپوشانیم. کتابی تحت عنوان 17 اصل کار تیمی وجود دارد که بیان می نماید در یک کار تیمی باید چه اقداماتی را انجام داد.

باقری اعلام نمود: دانشگاه سه نسل دارد، در نسل اول آموزشی، نسل دوم آموزشی و پژوهشی و دانشگاه ها در نسل سوم به سمت کارآفرینی پیش رفته اند و اگر دانشگاهی می خواهد کارآفرین باشد باید اصولی را به کار گیرد تا اساتید در کنار درس، به دانشجویان آموزش دهند. باید یادآور شد که برای انجام و تحقق این امر مهم، اولین اصل تیم سازی قوی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 773

به "دانشگاه کارآفرین باید تیم سازی قوی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه کارآفرین باید تیم سازی قوی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید