دانش آموزان را با راه و رسم شهدا آشنا کنیم

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران، در آستانه برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین یادواره شهدای دانش آموز استان قزوین روز سه شنبه با حضور سرپرست آموزش و پرورش استان، جمعی از مسئولان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در دبیرستان شاهد نرگس قزوین برگزار گردید.

دانش آموزان را با راه و رسم شهدا آشنا کنیم

در این مراسم که به یاد شهید دانش آموز حسین فهمیده برگزار گردید فرشته فهمیده گفت: عزت و عظمت امروز ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدایی است که از جان خود گذشتند تا انقلاب و اسلام بماند.

وی اضافه نمود: در شرایطی که بدخواهان در صدد کم رنگ کردن باورهای دینی و اعتقادی نسل جوان هستند و با تهاجم فرهنگی می خواهند به ما آسیب برسانند باید بتوانیم با ترویج فرهنگ شهادت با این دسیسه مقابله کنیم.

خواهر شهید فهمیده اعلام کرد: صیانت از مرام شهدا و ارزشهای اسلامی رسالتی همگانی است و همه باید یاری کنیم تا آنچه شهدا برای آن جان خود را فدا کردند زیر سوال نرود.

فرشته فهمیده یادآورشد: برای این که اندیشه و تفکر شهدا جاری و ساری باشد و در جامعه نهادینه گردد باید دانش آموزان را با تفکر و اندیشه و وصایای شهدا بیشتر آشنا کنیم.

وی اعلام کرد: باید به دانش آموزان الگوی عملی بدهیم تا بدانند می توان با اتکا به اخلاق و عمل به توصیه های دینی مراتب تعالی معنویت را طی کرد و به خدا نزدیک شد.

در این مراسم یاد 276 شهید دانش آموز استان قزوین گرامی داشته شد.

شرکت کنندگان در این مراسم همچنین با حضور در مزار شهدا با نثار فاتحه و شاخه های گل نسبت به شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ادای احترام کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 90

به "دانش آموزان را با راه و رسم شهدا آشنا کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان را با راه و رسم شهدا آشنا کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید