درگیری تازه ارمنستان و آذربایجان 2روز پس از ملاقات سران دو کشور (تور ارمنستان)

به گزارش تا بینهایت، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از اقدام واحدهای نظامی ارمنستان در شلیک به سمت مواضع مرزی جمهوری آذربایجان اطلاع داد.

درگیری تازه ارمنستان و آذربایجان 2روز پس از ملاقات سران دو کشور (تور ارمنستان)

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، در حالی که چند روزی بیشتر از ملاقات سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان در بروکسل نگذشته، تنش های مرزی دو کشور خبرساز شده است.

منابع رسانه ای در باکو مرکز جمهوری آذربایجان توضیحات وزارت دفاع این کشور با موضوع درگیری های مرزی با ارمنستان را مخابره کردند.

به گزارش خبرگزاری دولتی آذرتاج، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد که نظامیان ارمنستانی به مواضع جمهوری آذربایجان در مناطقی مرزی در لاچین و کلبجر آتش گگردده و شلیک کردند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، حملات مرزی ارمنستان از بعد از ظهر روز گذشته تا به صبح امروز به صورت ادواری ادامه داشت.

طبق روایت این وزارتخانه، در نتیجه این حملات هیچ تلفات و خسارتی به پرسنل و تجهیزات نظامی ارتش جمهوری آذربایجان وارد نشده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اضافه نمود: تدابیر تلافی جویانه مناسب به وسیله واحدهای ارتش (جمهوری) آذربایجان انجام شد.

اطلاع رسانی مقام های جمهوری آذربایجان درباره تنش های مرزی چندین ساعته با ارمنستان در شرایطی اجرا شده که سران دو کشور چندی قبل به میزبانی رئیس شورای اروپا، در بورکسل ملاقات داشتند.

الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان بعد از ملاقات با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه ای گفت که طی چند ماه امکان رسیدن به توافق صلح نهایی با ارمنستان و امضای آن وجود دارد.

به رغم این اظهارنظر، پاشینیان نخست وزیر ارمنستان آدینه هفته گذشته گفت که گفت وگوی دشواری با رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در شهر بروکسل داشت.

شارل میشل رئیس شورای اروپا روز چهارشنبه هفته گذشته میزبان پاشینیان و الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان بود.

نخست وزیر ارمنستان اضافه نمود: روشن است که بحث طولانی بود و آسان نبود. می خواهم بگویم که اهداف ما باید بدون تغییر باقی بمانند. من بارها در خصوص آنها به طور علنی صحبت نموده ام. دولت ارمنستان بر اساس دستور کار صلح راهنمایی می گردد و ما احتیاج به عزم استوار داریم.

به گفته پاشینیان، همه باید درک نمایند که راه چاره های ممکن در این راستا معین نیست. پاشینیان تاکید نمود که باید برای حصول اهداف به طور مداوم کوشش کرد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2121

به "درگیری تازه ارمنستان و آذربایجان 2روز پس از ملاقات سران دو کشور (تور ارمنستان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری تازه ارمنستان و آذربایجان 2روز پس از ملاقات سران دو کشور (تور ارمنستان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید