دمشق: حضور آمریکا در سوریه غیر قانونی بوده و فورا باید خاتمه یابد

به گزارش تا بینهایت، وزیر خارجه سوریه در مصاحبه ای تاکید نمود که حضور آمریکا در سوریه غیر قانونی بوده و فورا باید سرانجام یابد.

دمشق: حضور آمریکا در سوریه غیر قانونی بوده و فورا باید خاتمه یابد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه گفت که کشور های غربی در کوشش برای رساندن یاری های بشردوستانه به گروه های تروریستی بوده و بر ضرورت ورود این یاری ها به وسیله دمشق تاکید نمود.

وی که با شبکه خبری راشاتودی صحبت می کرد، اضافه نمود: هدف اساسی برای غرب رساندن یاری ها به عناصر تروریستی نظیر جبهة النصره و داعش و کلاه سفیدهاست.

مقداد افزود: اگر آمریکا درباره یاری های بشردوستانه صادق بوده، سوریه این آمادگی را دارد تا به وسیله دمشق و نه به وسیله مرز ترکیه یا هر مرز دیگری آن را وارد کند.

وزیر خارجه سوریه گفت: آمریکا هیچ اهمیتی برای زندگی ملت سوریه قائل نبوده و علت این موضوع هم اصرار این کشور بر عدم لغو فشار ها بر سوریه است و واشنگتن به وسیله تحریم ها حتی اگر بتواند مانع از رسیدن یک لقمه نان به سوری ها می گردد.

وی تاکید نمود: حضور آمریکا در سوریه غیر قانونی و محکوم بوده و باید فورا سرانجام یابد.

مقداد درباره نشست اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم گفت که دستور کاری که بایدن با آن آمده پیروز نیست، چون طرف آمریکایی درباره موضوعات مربوط به امنیت و همکاری راهبردی و بعلاوه موضوع سوریه صداقت ندارد.

وزیر خارجه سوریه بر اعتماد بالای دمشق به روسیه تاکید نمود و گفت که معتقد است رئیس جمهور پوتین به همتای آمریکایی خود درباره اقداماتی که آمریکا باید برای سرانجام حضورش در سوریه و توقف مداخله در امور داخلی آن و سرانجام حمایت از گروه های تروریستی است را اطلاع داده است.

این در حالی است که جووی هود سرپرست معاونت وزارت امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه روز گذشته گفت که آمریکا میخواهد تا حضور نظامی خود در شمال شرق سوریه را حفظ کند.

این مقام دولت آمریکا مدعی شد که حضور آمریکا در شمال شرق سوریه با هدف مبارزه با گروه تروریستی داعش است.

بخش عمده سرزمین های استان های الحسکه و دیرالزور و الرقه که دارای منابع نفت و انرژی بوده در شمال و شمال شرق سوریه واقع شده است. این منطقه ها تحت کنترل نیرو های دموکراتیک سوریه است که مورد حمایت آمریکا قرار دارند.

مقام های سوریه معتقدند که حضور آمریکا در این منطقه ها این کشور با هدف سرقت نفت سوریه و فروش آن در خارج است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا هم اواخر سال 2019 از خروج نیرو های کشورش از سوریه خبر داده بود، اما سپس تحت فشار های اعضای دولتش، گفت که 900 نفر از نظامیان این کشور در سوریه باقی خواهند ماند تا سیطره آمریکا بر چاه های نفتی سوریه تضمین گردد.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا چندی پیش خبر داده بود که نیرو های آمریکایی در سوریه کمتر از 1000 نظامی بوده و هیچ مداخله ای در امور داخلی این کشور نمی نمایند.

دولت بایدن با طرح اتهامات بی اساس علیه دولت سوریه، شرایط اضطرار ملی در قبال این کشور را که از سال 2004 برقرار بوده تمدید کرد.

دولت آمریکا اتهامات تکراری را بهانه تمدید تحریم ها قرار داده و ادعا نموده است: اقدامات و سیاست های رژیم سوریه از جمله در ارتباط با تسلیحات شیمیایی و حمایت از سازمان های تروریستی تهدیدی غیرمعمول و فوق العاده ای علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده است. در نتیجه، شرایط اضطرار ملی که 11 مه 2004 اعلام و اقداماتی در این زمینه اتخاذ شد، باید بعد از 11 مه 2021 ادامه یابد. بنابراین، شرایط اضطرار ملی را که در ارتباط با اقدامات دولت سوریه اعلام شد، برای مدت یک سال (دیگر) ادامه می دهم.

ادعا ها در مورد استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در حالی است که یک نهاد نظامی روسی در سوریه اخیراً درباره آماده شدن تروریست های تحت حمایت غرب که در استان ادلب مستقر هستند، برای حمله شیمیایی و متهم کردن دولت سوریه هشدار داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1724

به "دمشق: حضور آمریکا در سوریه غیر قانونی بوده و فورا باید خاتمه یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمشق: حضور آمریکا در سوریه غیر قانونی بوده و فورا باید خاتمه یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید