تورهای چین: رزمایش نظامی تایوان در بحبوحه افزایش تنش ها با چین

به گزارش تا بینهایت، نیروی هوایی تایوان اقدام به انجام رزمایش به منظور افزایش آمادگی برای مقابله با هر گونه حمله نظامی به این جزیره کرد.

تورهای چین: رزمایش نظامی تایوان در بحبوحه افزایش تنش ها با چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروی هوایی تایوان اقدام به انجام رزمایش هوایی بر فراز این جزیره کرد. به گفته منابع خبری حاضر تمامی جت های جنگی در مانور هوایی تایوان از نوع اف- 16 آمریکایی بود.

مانور جنگنده های نظامی در آسمان تایوان که روز گذشته انجام شد تنها بخشی از یک مانور سه روزه است که مقامات این جزیره برای اعلام آمادگی نظامی خود در روز های نخست سال تازه میلادی ترتیب دیده اند.

تنش ها بر سر جزیره تایوان و نیز دریای جنوبی چین در سال های اخیر افزایش یافته است. چین تایوان و بعضی جزایر دریای جنوبی را جزو خاک خود می داند این در حالیست که تایوان بار ها از استقلال خود دفاع نموده است.

مقامات پکن آمریکا را علت اصلی افزایش اختلافات بر سر موضوع تایوان می دانند. دولت آمریکا بار ها اعلام نموده در صورت شروع هر گونه حمله نظامی در دریای چین و تایوان با قدرت از تایپه دفاع خواهد نمود. واشنگتن تا به امروز تایوان را به آخرین تجهیزات نظامی روز مجهز نموده و می گوید این اقدام در راستای حق دفاع تایوان از استقلال خود صورت گرفته است.

تسای اینگ ون، رییس جمهور تایوان هفته گذشته در پیغام خود به مناسب سال نوی میلادی خطاب به مقامات چین گفت: درگیری نظامی راه چاره خوبی برای حل و فصل اختلافات نیست. پکن نیز در پاسخ به این سخنان گفت: اگر تایوان از خط قرمز های چین عبور کند باید منتظر فاجعه ای وحشتناک باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1956

به "تورهای چین: رزمایش نظامی تایوان در بحبوحه افزایش تنش ها با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: رزمایش نظامی تایوان در بحبوحه افزایش تنش ها با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید