کره شمالی: آمریکا عامل آغاز جنگ تسلیحاتی هسته ای در آسیا پاسیفیک است

به گزارش تا بینهایت، کره شمالی امروز (دوشنبه) با انتقاد از استانداردهای دوگانه آمریکا هشدار داد که این کشور با در اختیار قرار دان فن آوری زیردریایی به استرالیا باعث ایجاد یک جنگ تسلیحاتی هسته ای خواهد شد.

کره شمالی: آمریکا عامل آغاز جنگ تسلیحاتی هسته ای در آسیا پاسیفیک است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، کره شمالی هم همچون چین تصمیم آمریکا و بریتانیا برای تامین زیردریایی های هسته ای به استرالیا را یک اقدام غیرمسئولانه خواند که باعث از بین رفتن صلح و ثبات منطقه ای و کوشش ها برای منع توسعه تسلیحات هسته ای در سطح دنیا می گردد.

وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه ای که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد اظهار داشت: این اقدامات به شدت نامطلوب و خطرناک بوده که باعث از بین رفتن توازن راهبردی در منطقه آسیا پاسیفیک شده و شروع کننده زنجیره رقابت تسلیحات هسته ای است.

وزارت خارجه کره شمالی با اشاره به ادعاهای جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید که گفته بود این قرارداد در پی افزایش تنش با چین نیست بلکه باعث تقویت امنیت منطقه ای خواهد شد، از نگرش و راهبرد دوگانه واشنگتن انتقاد کرد.

به اعتقاد این نهاد کره شمالی اظهارات ساکی به این معناست که هر کشوری می تواند درصورتی که در راستای منافعش باشد به توسعه فن آوری هسته ای بپردازد، و این موضوع نشان می دهد که آمریکا مقصر اصلی شکست سیستم منع توسعه هسته ای در سطح بین الملل است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما به دقت پشت پرده تصمیم آمریکا را مد نظر قرار می دهیم و مطمئنا اقدام متقابلی در دستور کار قرار خواهیم داد تا (این تصمیم) کوچکترین تاثیر منفی بر امنیت کشورمان نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1793

به "کره شمالی: آمریکا عامل آغاز جنگ تسلیحاتی هسته ای در آسیا پاسیفیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی: آمریکا عامل آغاز جنگ تسلیحاتی هسته ای در آسیا پاسیفیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید