روسیه 5 هواپیما به لبنان اعزام و در بیروت بیمارستان سیار مستقر می نماید

به گزارش تا بینهایت، در پی وقوع انفجار عظیم روز گذشته در پایتخت لبنان که ده ها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشت مسکو از برنامه اش برای یاری به بیروت در مدیریت تبعات این حادثه از جمله با استقرار یک بیمارستان سیار اطلاع داد.

روسیه 5 هواپیما به لبنان اعزام و در بیروت بیمارستان سیار مستقر می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت روسیه در یک بیانیه رسمی با اعلام اینکه این کشور پنج هواپیما حامل یاری های انسانی به لبنان می فرستد توضیح داد: هواپیماهای متعلق به وزارت شرایط اضطراری روسیه شامل یک بیمارستان سیار به همراه گروهی از پزشکان و نیروهای شرایط اضطراری است.

همچنین سازمان مسؤول سلامت انسانی و حقوق مصرف کننده روسیه یک گروه از کارشناسانش را همراه با آزمایشگاهی برای معاینه بیمارستان از جهت آلودگی کرونا ویروس خواهد فرستاد.

این وزارتخانه اظهار داشت: همه کارشناسان مجهز به تجهیزات محافظتی و لباس های ویژه خواهند بود و شرایط مربوط به شیوع ویروس کووید 19 را لحاظ خواهند کرد.

دلیل دقیق این آتش سوزی و انفجار بندر بیروت هنوز روشن نشده اما طبق گزارش های اولیه 2750 تن نیترات آمونیوم انبار شده در این بندر منفجر شده و در اثر این انفجار تا به امروز بیش از 100 تن جان خود را از دست داده اند.

به غیر از روسیه چند کشور دیگر نیز یاری هایشان را به لبنان پیشنهاد داده اند که شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، یونان و قبرس می شوند.

یاری های اضطراری از کشورهای مختلف در قالب کارمندان اورژانس و پرسنل پزشکی راهی لبنان شده اند. فرانسه دو هواپیما به همراه کارمندان شرایط اضطراری ، یک واحد پزشکی سیار و 15 تن یاری ارسال نموده است. دفتر رئیس جمهور ماکرون گفته است این یاری ها برای مراقبت از 500 بیمار کافی خواهدبود. به علاوه حافظان صلح فرانسه در لبنان در صجنه حضور دارند.

اردن یک بیمارستان صحرایی با پرسنل لازم اعزام نموده است.

جمهوری چک گفته است که لبنان با اعزام 37 نیروی امداد و نجات و سگ های زنده یاب به بیروت موافقت نموده.

و دانمارک آماده ارسال یاری های انسانی شده است.نخست وزیر لبنان در سخنانی تلویزیونی از تمامی کشورها و دوستان لبنان درخواست یاری کرد و گفت: ما شاهد یک فاجعه تما عیار هستیم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1139

به "روسیه 5 هواپیما به لبنان اعزام و در بیروت بیمارستان سیار مستقر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه 5 هواپیما به لبنان اعزام و در بیروت بیمارستان سیار مستقر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید