خبرنگاران فقدان اتفاق نظر، پاشنه آشیل راهبرد مقابله با بحران کرونا در اروپا

به گزارش تا بینهایت، لندن - خبرنگاران - رهبران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا عصر پنجشنبه در چارچوب نشست شورای اروپا بصورت مجازی تشکیل جلسه داده تا درباره راهکارهای مشترک مقابله با همه گیری کرونا گفتگو و به یک اشتراک نظر برسند.

خبرنگاران فقدان اتفاق نظر، پاشنه آشیل راهبرد مقابله با بحران کرونا در اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا تابستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش بامداد آدینه خبرنگاران، دولت های اروپایی از سوی افکار عمومی به دلیل فرایند کند واکسیناسیون کرونا در داخل تحت فشار قرار دارند. قرار بود سفارش پیش خرید و توزیع واکسن برای تمام کشورهای عضو اتحادیه به وسیله کمیسیون اروپا انجام گردد، اما پس از رسوایی قرارداد با شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنیکا و تاخیر در تحول به موقع واکسن، اعتراض ها نسبت به عملکرد مدیران اتحادیه بالا گرفت.

اورسولا فون رئیس کمیسیون اروپا چندی پیش اذعان کرد که این اتحادیه به توانایی خود در نبرد علیه ویروس کرونا بیش از حد خوشبین بوده و به پیشرفت مورد نظر خود دست نیافته است.

وی بیان داشت: ما در تائید (واکسن کرونا) تأخیر کردیم و به فراوری انبوه واکسن بیش از حد خوشبین بودیم. شاید بیش از حد اطمینان داشتیم که سفارش هایمان به موقع تحویل داده می گردد. فون درلاین اذعان کرد، اشتباهاتی که رخ داد منجر به اتخاذ تصمیم محدودیت صادرات واکسن کرونا شد.

بعضی کشورهای اروپایی به طور یکجانبه به دنبال خرید واکسن روسی اسپوتنیک وی رفته و مرزهای خود را بسته اند.

بعضی خواهان اعمال محدودیت های منطقه ای و صدور گواهینامه (گذرنامه) واکسیناسیون کرونا هستند. اما این سیاست در اروپا مخالفان فراوانی دارد. یکی از مخالفان اصلی گذرنامه واکسن کووید-19، سازمان بهداشت جهانی است. این سازمان می گوید هنوز اطمینانی نیست که واکسن کووید بطور کامل با انتقال ویروس مقابله کند.

گذرنامه های واکسن در واقع سندی خواهد بود که در بدو ورود شهفرایندان به رستورانها، جشنواره ها و هواپیماها کنترل گردد. مخالفان این سیاست آن را تبعیض آمیز خوانده و مغایر حقوق بشر می دانند. با این حال حامیان چنین سیاستی معتقدند که برای کنترل و شکست کامل ویروس کرونا احتیاج به آمارهای دقیق دارند و فهرست شهفرایندانی که واکسن دریافت نموده اند می تواند در این زمینه یاری کند.

آن ها می گویند که شاید این گذرنامه، مخالفان واکسیناسیون کرونا را به دریافت واکسن قانع کند. همچنین میلیون ها نفری که واکسن دریافت نموده اند قادر خواهند بود که به صنایع مختلف از جمله گردشگری رونق بدهند.

در جلسه ای که امروز برگذار شد رهبران بعضی کشورهای مخالف گذرنامه واکسیناسیون از مواقع خود کمی عقب نشینی کردند. آنگلا مرکل صدر اعظم یکی از مخالفان این سیاست بود که به شرط مشخص حدود قانونی این گذرنامه مواضع خود را نرم تر کرد. با این حال گفته می گردد که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نسبت به ایمن سازی و قطع زنجیره انتقال به وسیله دریافت واکسن کرونا ابراز تردید نموده است.

فون درلاین امروز در سخنانی به رهبران کشورهای اروپایی اطمینان داد که هرگونه کمبود واکسن به زودی تامین خواهد شد. ادعایی که به گفته منابع خبری چنگ زیادی به دل شرکت کنندگان نزد.

سران کشورها در خاتمه نشست روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای مشترک از راهبرد یکپارچه برای عبور از بحران کرونا حمایت کردند. آن ها در این بیانیه نسبت به شیوع گونه های جدید کرونا ابراز نگرانی نموده و بر لزوم حفظ محدودیت ها و منع سفرهای غیر ضروری در کنار تسریع فرایند واکسیناسیون کرونا تاکید کردند.

همچنین قرار شد آنالیز ها درباره ضرورت صدور گواهینامه واکسیناسیون ادامه یابد. در خاتمه بیانیه با اشاره به اینکه همه گیری ویروس کرونا تمام نشده، بار دیگر می خوانیم که برای پرداختن به تهدیدهای بهداشتی باید به سیاست های چندجانبه گرایانه متوسل شد. آن ها در این زمینه حمایت خود را از یک معاهده جهانی برای مقابله با بیماری های همه گیر اعلام کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1511

به "خبرنگاران فقدان اتفاق نظر، پاشنه آشیل راهبرد مقابله با بحران کرونا در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فقدان اتفاق نظر، پاشنه آشیل راهبرد مقابله با بحران کرونا در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید