سیاسی کردن سانحه هواپیمای اوکراینی باعث انحراف اهداف فنی ایکائو می شود

به گزارش تا بینهایت، تهران (پانا) -معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه نسبت به هر گونه سیاسی کردن سانحه هواپیمای اوکراینی هشدار داد و گفت که چنین اقداماتی با هر بهانه یا توجیهی، نه تنها هیچ کمکی به ارتقای ایمنی هوانوردی نمی کند بلکه باعث انحراف از اهداف فنی ایکائو و حمل و نقل هوایی ایمن می شود.

سیاسی کردن سانحه هواپیمای اوکراینی باعث انحراف اهداف فنی ایکائو می شود

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه با شرکت در نشست 223 شورای ایکائو، طی سخنرانی تفصیلی، دیدگاه ها و فعالیت های ایران را در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی تشریح کرد.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه در سخنرانی خود، ضمن ابراز تاسف و تسلیت مجدد به خانواده های جانباختگان سانحه، ابعاد حقوقی، قضایی و فنی سانحه را تبیین کرد.

وی تصمیم دولت ایران را مبنی بر پرداخت به خانواده های جانباختگان مورد تاکید قرار داد.

بهاروند با تصریح و تاکید بر توصیه های ایران در گزارش نهایی درخصوص هواپیمای اوکراینی و اعلام خرسندی از توجه ایکائو به آنها و تنظیم برنامه های کاری برای اجرایی کردن این توصیه ها، از هر گونه ابتکار یا برنامه ای برای ارتقای ایمنی هوانوردی بین المللی استقبال کرد.

وی در پاسخ به اظهارات و مواضع سیاسی و غیرحرفه ای وزیر حمل و نقل دولت کانادا در این جلسه، نسبت به هر گونه سیاسی کردن موضوع هشدار داد و اظهار داشت که چنین اقداماتی با هر بهانه یا توجیهی، نه تنها هیچ کمکی به ارتقای ایمنی هوانوردی نمی کند بلکه باعث انحراف از اهداف فنی ایکائو و حمل و نقل هوایی ایمن می شود.

در ادامه، رئیس شورای ایکائو و هیات های شرکت کننده از مشارکت هیات ایرانی قدردانی و بر ابعاد فنی و غیرسیاسی بودن موضوع تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1677

به "سیاسی کردن سانحه هواپیمای اوکراینی باعث انحراف اهداف فنی ایکائو می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاسی کردن سانحه هواپیمای اوکراینی باعث انحراف اهداف فنی ایکائو می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید