سیسی اقدام اسلام ستیزانه فرانسه را محکوم کرد

به گزارش تا بینهایت، رئیس جمهور مصر ضمن محکوم کردن اقدام اسلام ستیزانه فرانسه، تاکید کردن که آزادی بیان باید هنگامی که به احساسات یک و نیم میلیارد نفر خدشه وارد می نماید، متوقف گردد.

سیسی اقدام اسلام ستیزانه فرانسه را محکوم کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از اسپوتنیک، عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر امروز (چهارشنبه) در مراسم ویژه میلاد پیغامبر (ص) در وزارت اوقاف این کشور، انتشار کاریکاتور توهین آمیز به ساحت مقدس پیغامبر اسلام (ص) را محکوم کرد.

او گفت: توجیه افراط گرایی در پوشش دین خیلی با دین حقیقی فاصله دارد و این کار حرام و جنایت است.

سیسی تاکید نمود: آزادی بیان هنگامی که به احساسات یک و نیم میلیارد نفر در دنیا خدشه وارد می نماید، باید متوقف گردد.

او اضافه نمود: دین اسلام بر همزیستی مسالمت آمیز میان تمام مردم بنیان نهاده شده است و پیغام اسلام که از پیغامبر (ص) گرفته ایم پیروزی آزادی است. آن هم آزادی در ایمان، اختیار و اعتقاد و آزادی اندیشه نباید آزادی هایی دیگر را باب میل بشریت تغیر دهد تا به تنشی منجر گردد که به خاتمه آن تخریب و ویرانی است. باید مرز های همه مردم رعایت گردد و به بهانه آزادی نباید افراط گرایی را با پوشش دین توجیه کرد.

رئیس جمهور مصر ایجاد آگاهی میان مردم را در سایه کوشش های موسسات دینی، آموزشی و فرهنگی مطرح کرد تا هر فردی بتواند در مواجهه با این چالش ها حق و باطل و حقیقت و شایعه را از هم تشخیص دهد و تفکیک کند.

او در خاتمه بیان کرد: به تمامی پیغامبران احترام می گذاریم و آن ها را گرامی می داریم، زیرا خداوند آن ها را انتخاب نموده است و اهانت به ایشان خوار شمردن ارزش های والا به شمار می رود.

پس از قتل معلمی فرانسوی که به شاگردانش کاریکاتور هایی از پیغامبر اسلام (ص) را نشان داده بود، رئیس جمهور فرانسه مسلمانان را مسئول قتل او معرفی کرد و مدعی شد اسلام گرا ها قصد نابودی فرانسه را دارند و فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتور های توهین آمیز علیه پیغامبر اسلام (ص) ادامه خواهد داد.

در پی اهانت های امانوئل مکرون، خشم مسلمانان برانگیخته شد و شماری زیادی از مردم معترض خواهان تحریم کالا های فرانسوی شدند. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1222

به "سیسی اقدام اسلام ستیزانه فرانسه را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیسی اقدام اسلام ستیزانه فرانسه را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید