شبه نظامیان کُرد ساختمان های دولتی الحسکه را تصرف کردند

به گزارش تا بینهایت، شبه نظامیان نیرو های دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا قرار دارند امروز بیشتر ساختمان های دولتی در الحسکه در شمال سوریه را به اشغال خود درآوردند.

شبه نظامیان کُرد ساختمان های دولتی الحسکه را تصرف کردند

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا با زور سلاح شماری از ساختمان ها، نهاد ها و مقر های دولتی در شهر الحسکه را اشغال کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، گروه های عضو نیرو های دموکراتیک سوریه با زور سلاح ساختمان اداره کل غلات در محله غویران و ساختمان شرکت دولتی برق الحسکه، استادیوم، بخشی از ساختمان های مسکن جوانان، انجمن انفورماتیک سوریه، اداره کل صنعت و گردشگری و امور محیط زیست، اداره ترافیک، اداره ثبت احوال و بانک تجارت را به تصرف خود درآوردند و کارگران و کارمندان را از آن ساختمان ها بیرون کردند.

یوسف قاسم مدیر کل اداره غلات دولت سوریه در الحسکه هم تسلط شبه نظامیان کُرد بر ساختمان این اداره در محله غویران این شهر و اخراج کارکنان آن را تایید کرد و گفت: در های این اداره قفل زده شده و دیگر اجازه ورود کسی به آنجا داده نمی گردد.

به گزارش خبرنگار سانا، گروه های شبه نظامی دستورات گردانندگان خود را که همان نیرو های اشغالگر آمریکایی هستند، پیاده می نمایند تا این منطقه را نظامی نمایند، همان گونه که قبلا هم پرچم آمریکا روی ساختمان اداره ترافیک برافراشته شده بود.

منطقه الجزیره در شرق سوریه روزانه شاهد تظاهرات در مناطق مختلف علیه گروه های شبه نظامی کُرد در استان دیر الزور و الحسکه است. این تظاهرات در اعتراض به رفتار های سرکوبگرانه و خودسرانه این گروه ها علیه مردم و اموال و داراییشان انجام می گردد؛ زیرا آن ها به دستور اربابان آمریکایی خود، امنیت را از این مناطق سلب نموده و دست به ربودن، کشتار و سرقت می زنند.

در مهر ماه سال گذشته به دنبال اینکه دولت ترامپ از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه اطلاع داد و پس از قطع امید کُرد های سوری از آمریکایی ها چندین نشست بین دولت سوریه و کُرد ها در دمشق و القامشلی و حمیمیم روسیه در سوریه برگزار گردید و توافق شد به منظور یاری به کُرد ها در مقابل تجاوز ارتش ترکیه، دولت سوریه مناطقی از شرق سوریه را تحت کنترل خود بگیرد.

به دنبال آن، تلویزیون رسمی سوریه اظهار داشت که پرچم این کشور بر فراز ساختمان های دولتی و مدارس در شهر القامشلی و الحسکه که در کنترل کرد ها بود، برافراشته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1041

به "شبه نظامیان کُرد ساختمان های دولتی الحسکه را تصرف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبه نظامیان کُرد ساختمان های دولتی الحسکه را تصرف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید