شهادت 3 نفر در حمله پلیس نیجریه به عزاداران حسینی

به گزارش تا بینهایت، در حمله پلیس نیجریه به مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در ایالت کادونای این کشور، حداقل سه نفر شهید و بیش از ده نفر دیگر از شیعیان نیجریه ای زخمی شدند.

شهادت 3 نفر در حمله پلیس نیجریه به عزاداران حسینی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، در حمله پلیس و نیروهای امنیتی نیجریه به مراسم عزاداری حسینی در محله شیعه نشین هایین بِلو شهر کادونا تعدادی از عزاداران به شهادت رسیدند و تعدادی دیگر زخمی شدند.

این مراسم توسط نهضت اسلامی در نیجریه که توسط شیخ ابراهیم زکزکی اداره می گردد، برپا شده بود.

این نهاد با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود نوشت که پلیس در این حمله پس از شلیک گاز اشک آور تعدادی از خودروهای عزاداران را نیز به آتش کشید.

چندین سال است که دولت نیجریه برگزاری مراسم مذهبی شیعیان و همچنین نهضت اسلامی در نیجریه را ممنوع نموده است و در موارد متعددی شرکت کنندگان در مراسمان مذهبی شیعیان را سرکوب می نماید، با این وجود اعضای این نهاد مرتباً در خیابان های پایتخت ابوجا دست به تظاهرات می زنندتا آزادی رهبر خود شیخ ابراهیم زکزکی را خواهان شوند.

شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در ماه دسامبر سال 2015 میلادی بعد از حمله ارتش این کشور به حسینیه شیعیان و منزل شیخ، دستگیر شد. در جریان این حملات، ده ها نفر از شیعیان نیجریه از جمله فرزندان شیخ به شهادت رسیدند و افراد زیادی مجروح شدند.

شیخ زکزاکی اکنون بدون امکان دسترسی به پزشک و درمان های پزشکی، و بدون راه ارتباطی به همراه همسر بیمارش، همچنان در حبس است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1166

به "شهادت 3 نفر در حمله پلیس نیجریه به عزاداران حسینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهادت 3 نفر در حمله پلیس نیجریه به عزاداران حسینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید