طرز تهیه لواشک هلو خوشمزه به 5 روش بازاری بدون فر و با فر

به گزارش تا بینهایت، لواشک هلو یکی از خوشمزه ترین است که به خاطر طعم نسبتاً شیرین و عطر فوق العاده ای که دارد، بسیار پرطرفدار است. شما می توانید این لواشک خوشمزه را در فر و یا زیر نور آفتاب درست کنید. ترکیب کردن هلو با شلیل نیز می تواند طعم بی نظیری به این لواشک ببخشد. اما طرز تهیه لواشک هلو چگونه است؟ آیا چیزی در خصوص دستور پخت لواشک هلو ترش می دانید؟ در این مقاله از سرویس در می توانید با طرز تهیه لواشک هلو به روش های مختلف آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص شیوه درست کردن لواشک هلو پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه لواشک هلو خوشمزه به 5 روش بازاری بدون فر و با فر

طرز تهیه لواشک هلو زیر نور آفتاب

مدت زمان آماده سازی: 20 دقیقه

مواد لازم برای تهیه لواشک هلو زیر نور آفتاب

  • هلو: 2 کیلوگرم
  • آب: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • نمک: 1 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه لواشک هلو زیر نور آفتاب

یکی از قدیمی ترین و البته رایج ترین روش های درست کردن لواشک، قرار دادن آن زیر نور آفتاب است. بسیاری از افرادی که هر سال به مقدار زیاد لواشک درست می نمایند، از نور آفتاب برای خشک کردن لواشک استفاده می نمایند. در این روش احتیاجی به فر و مایکروفر ندارید و باید لواشک را برای چند روز زیر نور آفتاب قرار دهید تا آماده گردد. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن لواشک هلو زیر نور آفتاب آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن هلوها

در اولین مرحله از طرز تهیه لواشک هلو باید هلوها را بشویید و سپس داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافه آن خشک گردد. سپس هلوها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و هسته آن ها را جدا کنید.

مرحله دوم؛ پختن هلو

بعد از آماده کردن هلوها، آن ها را در قابلمه بریزید و کمی آب و نمک به آن اضافه کنید. سپس قابلمه را روی حرارت میانه قرار دهید تا هلوها کاملاً نرم و پخته شوند و آب اضافی آن ها بخار گردد.

مرحله سوم؛ میکس کردن هلوها

بعد از این که هلوها نرم شدند و به خوبی پختن، در این مرحله از طرز تهیه لواشک هلو باید آن ها را با گوشتکوب برقی و یا مخلوط کن کاملاً میکس کنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم؛ قرار دادن هلوها زیر نور آفتاب

در این مرحله از طرز پخت لواشک هلو باید یک پلاستیک روی سینی قرار دهید و آن را کمی با روغن چرب کنید. سپس هلوی میکس شده را به صورت لایه های نسبتاً نازک روی سینی بریزید. حال سینی را برای 2 تا 3 روز زیر نور آفتاب بگذارید تا لواشک شما آماده گردد.

مرحله پنجم؛ سرو کردن لواشک هلو

بعد از آماده شدن لواشک هلو می توانید آن ها را به صورت نواری برش دهید و لوله کنید و در ظروف در بسته و داخل یخچال نگهداری نمایید.

طرز تهیه لواشک هلو و شلیل

مدت زمان آماده سازی: 20 دقیقه

مواد لازم برای تهیه لواشک هلو و شلیل

  • هلو رسیده: 50 عدد
  • شلیل: 50 عدد
  • شکر: 1/3 لیوان فرانسوی دسته دار

مراحل طرز تهیه لواشک هلو و شلیل

یکی دیگر از مجذوب کننده ترین انواع لواشک هلو، ترکیب کردن آن با شلیل است که طعمی خاص و لذیذ به آن می بخشد. اگر در یخچال هلو و شلیل رسیده دارید و نمی دانید با آن ها چه کار کنید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و این لواشک خوشمزه را آماده کنید.

مرحله اول؛ پختن هلو و شلیل

در اولین مرحله از طرز تهیه لواشک شلیل و هلو باید میوه ها را بشویید و خرد کنید و سپس هسته آن ها را جدا کنید. حالا میوه ها را در قابلمه بریزید و مقدار کمی آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید هلو و شلیل به خوبی بپزند و نرم شوند.

مرحله دوم، میکس کردن میوه ها

بعد از این که میوه ها به طور کامل پختند و آب قابلمه نسبتاً بخار شد، باید آن ها را در مخلوط کن بریزید و یا با استفاده از گوشتکوب برقی مواد لواشک را میکس کنید.

مرحله سوم؛ ریختن مواد داخل سینی

در این مرحله از طرز پخت لواشک هلو و شلیل باید یک لایه کیسه پلاستیکی روی سینی قرار دهید. سپس مواد لواشک را به صورت نسبتاً نازک داخل سینی بریزید و پخش کنید. توجه داشته باشید که ضخامت لواشک باید در تمام قسمت ها یکسان باشد.

مرحله چهارم؛ آماده کردن لواشک هلو

در آخرین مرحله از درست کردن لواشک هلو باید سینی لواشک را در مقابل نور آفتاب قرار دهید و 2 روز صبر کنید تا لواشک شما کاملاً آماده گردد. در صورت تمایل می توانید این لواشک را در فر و یا مایکروفر نیز درست کنید و به صورت فوری لواشک هلو را تهیه کنید.

طرز تهیه لواشک هلو فوری در فر

برای درست کردن لواشک هلو فوری در فر باید فر را با کمترین دمای ممکن روشن کنید. سپس سینی فر را چرب کنید و هلوهای میکس شده را به صورت یک لایه نسبتاً نازک داخل سینی بریزید و برای حدود 30 تا 40 دقیقه سینی را در طبقه وسط یا بالای فر بگذارید تا آب اضافی هلوها گرفته گردد. سپس سینی را برای نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید تا لواشک هلو انجیری یا لواشک هلو زعفرانی کاملاً خشک و آماده گردد.

طرز تهیه لواشک هلو در مایکروفر

یکی دیگر از روش های درست کردن لواشک هلو، قرار دادن آن در مایکروفر است. برای این کار باید مایکروفر را روی دمای 105 تا 110 درجه کانوکشن تنظیم کنید. سپس هلوی میکس شده را در سینی مناسب که از قبل چرب نموده اید، بریزید و برای 25 دقیقه در دستگاه بگذارید. سپس سینی را از مایکروفر خارج کنید و آن را 1 ساعت در دمای محیط قرار دهید تا لواشک هلو آماده گردد.

طرز تهیه لواشک هلو ترش

طرز تهیه لواشک هلو با رب انار هم مرسوم است. اگر دوست دارید طعم لواشک هلوی شما ترش گردد، می توانید بعد از پختن و میکس کردن هلو مقداری تمر هندی، ، جوهر لیمو و آب لیموترش به آن اضافه کنید. طبعاً هر چقدر مقدار این مواد بیشتر باشد، طعم لواشک هلو ترش تر خواهد شد. سپس همچون روش های قبل مواد لواشک را داخل سینی بریزید و در مقابل نور آفتاب و یا داخل فر و مایکروفر قرار دهید تا آماده گردد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه لواشک گوجه سبز به چند روش

فوت و فن های طرز تهیه لواشک هلو

*اگر در خانه فر ندارید و به آفتاب نیز دسترسی ندارید، می توانید برای درست کردن لواشک هلو از پنکه بهره ببرید. برای این کار باید سینی لواشک را برای چند ساعت جلوی پنکه قرار دهید تا لواشک شما آماده گردد.

*برای تهیه لواشک هلو هر چقدر قطر لواشک شما بیشتر باشد، به زمان بیشتری برای خشک و آماده شدن احتیاج دارد. به یاد داشته باشید که اگر قطر لواشک بیش از حد زیاد باشد، لواشک خوب خشک نمی گردد.

*استفاده از نایلون روی سینی لواشک موجب می گردد تا لواشک شما به سینی نچسبد و مصرف آن نیز راحت تر گردد.

*اگر مزه هلوها شیرین است، می توانید نمک را حذف کنید و یا از نمک کمتری برای تهیه لواشک هلو بهره ببرید.

*در صورت تمایل می توانید برای تهیه لواشک هلو از مقداری شکر بهره ببرید تا طعم لواشک شما شیرین گردد.

*زمانی که هلوی میکس شده را در سینی می ریزید، ضخامت آن نباید از 3 میلی متر بیشتر باشد.

*برای درست کردن لواشک هلو می توانید از دستگاه میوه خشک کن نیز بهره ببرید.

*برای تهیه لواشک هلو بهتر است از هلوهای رسیده و نرم شده بهره ببرید.

سوالات متداول

برترین روش طرز تهیه لواشک هلو فوری چیست؟

در طرز تهیه لواشک هلو خوشمزه و خوش طعم فوری می توانید لواشک را برای 30 دقیقه در فر قرار دهید و سپس آن را 1 ساعت در فضای آشپزخانه بگذارید تا لواشک شما آماده گردد.

طرز تهیه لواشک هلو با پنکه چگونه است؟

اگر در خانه فر ندارید و به آفتاب نیز دسترسی ندارید، می توانید برای درست کردن لواشک هلو از پنکه بهره ببرید. برای این کار باید سینی لواشک را برای چند ساعت جلوی پنکه قرار دهید تا لواشک شما آماده گردد.

منبع: افق کوروش
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2117

به "طرز تهیه لواشک هلو خوشمزه به 5 روش بازاری بدون فر و با فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لواشک هلو خوشمزه به 5 روش بازاری بدون فر و با فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید