فاز دوم پتروشیمی ایلام با تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسید

به گزارش تا بینهایت، فاز دوم پتروشیمی ایلام به وسیله ویدئو کنفرانس و ارتباط با رییس جمهور و حضور استاندار ایلام و مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس روز پنجشنبه چهارم دیماه سال99 به بهره برداری رسید.

فاز دوم پتروشیمی ایلام با تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، این طرح شامل الفین و واحد شیرین سازی خوراک مایع (SRU) و واحد پلی پروپیلن با کوشش مدیران، متخصصان و کارکنان شرکت پتروشیمی ایلام و هلدینگ خلیج فارس بدون حضور لایسنسور و وندور خارجی با تسهیلات ارزی این بانک به مبلغ 220 میلیون یورو و تسهیلات ریالی به میزان 400 میلیارد ریال و با اشتغالزایی 867 نفر در شمال غرب شهر ایلام شهرستان چوار وارد مدار فراوری شد.

واحد الفین مجتمع پتروشیمی ایلام موسوم به الفین سیزدهم به عنوان تنها واحد الفین در غرب کشور به دلیل کراکینگ خوراک های گازی و مایع در کوره های خود و فراوری سالانه 750 هزار تن محصولات متنوع و با ارزشی نظیر اتیلن، پروپیلن، بنزبن پیرولیز، برش های چهار کربنه و سوخت مایع به عنوان واحد مادر سایر واحدهای پایین دست واحدهای پلیمری همچون پلی اتیلن سنگین و پلی پروپیلن، پلی استایرن و واحدهای شیمیایی دیگر نظیر گلایکل ها و آروماتیک ها تلقی می گردد.

از مهمترین ویژگی های شاخص این طرح که آن را نسبت به سایر پروژه های مشابه متمایز می نماید، می توان به مجاورت با پالایشگاه گاز ایلام و نزدیکی به خوراک، برخورداری از تنوع خوراک مایع و گاز، فراوری محصولات متنوع که باعث افزایش قدرت مانور عملیاتی و پایداری فراوری شده است و داشتن ناحیه سرویس های جانبی مستقل اشاره نمود.

با توجه به این که محصولات این پتروشیمی در ابتدای زنجیره ارزش نهاده شده است، راه اندازی واحد الفین باعث اطمینان خاطر سرمایه گذاران در جهت ایجاد واحدهای پایین دستی پتروشیمی و صنایع تکمیلی مرتبط خواهد شد. لازم به ذکر است فاز اول مجتمع پتروشیمی ایلام با هدف اشتغال زایی و رونق مالی در سال 92 افتتاح و در مدار فراوری نهاده شد، این مجتمع با حدود 2 هزار نیروی انسانی متخصص و کارگر، عظیمترین شرکت خصوصی در استان ایلام است.

فاز اول این مجتمع عظیم شامل واحدهای پلی اتیلن سنگین و سرویس های جانبی همانند آب، برق، بخار، نیتروژن، هیدروژن و هواست، واحد پلی اتیلن سنگین با ظرفیت 300 هزار تن در سال است و توانایی فراوری 36 گرید متنوع و مختلف و با قابلیت کاربرد بسیار بالا در حوزه صنایع پایین دست پتروشیمی را دارد. . .

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1399

به "فاز دوم پتروشیمی ایلام با تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز دوم پتروشیمی ایلام با تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید