فرانسه در جمع آوری داده های ایمنی نانومواد از شرکت ها، سخت گیرتر می گردد

به گزارش تا بینهایت، آژانس بهداشت و ایمنی شغلی، زیست محیطی و غذا در فرانسه به دنبال افزایش ملزومات مورد احتیاج در گزارش دهی شرکت هایی است که با نانومواد درگیر هستند.

فرانسه در جمع آوری داده های ایمنی نانومواد از شرکت ها، سخت گیرتر می گردد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، آژانس بهداشت و ایمنی شغلی، زیست محیطی و غذا در فرانسه به دنبال افزایش ملزومات مورد احتیاج در گزارش دهی شرکت هایی است که با نانومواد درگیر هستند. این آژانس میخواهد سخت گیری های بیشتری در دریافت اطلاعات از شرکت ها اعمال کند تا بتوانند اطلاعات دقیق تری از نانومواد فراوریشده، وارد شده و توزیع شده توسط شرکت ها داشته باشد و از این داده ها در وضع قوانین استفاده کند.

آژانس بهداشت و ایمنی شغلی، زیست محیطی و غذا (ANSES) در فرانسه نتایج ارزیابی R-Nano، را اظهار داشت. R-Nano در واقع طرح ملی گزارشگری از مواد به شکل نانوساختار در فرانسه است.

در سال 2013، فرانسه شرکت هایی را ملزم کرد تا گزارش سالانه با ذکر مشخصات، مقدار و اطلاعات مربوط به مواد نانویی خود را منتشر نمایند، موادی که به مقدار حداقل 100 گرم در سال را فراوری، توزیع یا وارد می نمایند. داده های گزارش شده برای درک بهتر نانومواد موجود در بازار برای مقامات نظارتی، امکان ردیابی در بخش هایی که از آن ها استفاده می نمایند و گردآوری اطلاعات برای ارزیابی ریسک و اهداف اطلاعات عمومی استفاده می گردد.

براساس اطلاعیه ANSES، در حالی که اطلاعات جمع آوری شده به بهبود درک میزان مواجهه مردم با این نانومواد یاری نموده است، اما سطح کلی اطلاعات در گزارش ها رضایت بخش نیست، به این معنی که اهداف مربوط به قابلیت ردیابی به طور جزئی محقق شده است.

ANSES اظهار می دارد که برای افزایش سطح اطمینان و بهینه سازی استفاده از آن، بهبود های زیر لازم است:

دریافت داده های قابل اعتماد و با کیفیت از شرکت های گزارش دهنده: طبق ANSES، انعطاف پذیری که به شرکت های گزارش دهنده هنگام راه اندازی این سامانه داده شده، موجب شده تا کیفیت داده ها بسیار پایین آید. ANSES بر اهمیت انتها دادن به معافیت های اعطا شده و افزایش الزامات گزارش گیری تأکید دارد.

دامنه گزارش دهی به منظور بهبود قابلیت ردیابی نانومواد را گسترش دهید: برای دستیابی به قابلیت ردیابی کامل نانومواد در بازار، ANSES توصیه می نماید که ملزومات گزارش بسط داده گردد، آستانه اطلاعات در گزارش ها کم گردد و اطلاعات اضافی مانند تعداد کارگران در معرض نانومواد افزایش یابد.

ارائه داده ها بهبود یابد: ANSES توصیه می نماید مفاد رازداری در مقررات را آنالیز کنید. طبق ANSES، دسترسی به داده ها باید به بازیگران بهداشت عمومی داده گردد، و در این مصوبه فهرست سازمان هایی که به این اطلاعات دسترسی دارند، باید افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1339

به "فرانسه در جمع آوری داده های ایمنی نانومواد از شرکت ها، سخت گیرتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه در جمع آوری داده های ایمنی نانومواد از شرکت ها، سخت گیرتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید