قالیباف: پایه های اقتصاد داخلی در شرایط تحریم محکم تر شد

به گزارش تا بینهایت، رئیس مجلس گفت: در سال ­های اخیر علیرغم اعمال تحریم های ظالمانه و سیاست یکجانبه گرایی آمریکا بر علیه کشورمان، پایه های تولیدات داخلی جمهوری اسلامی ایران محکم تر شد و تهدیدها به فرصت تبدیل شدند.

قالیباف: پایه های اقتصاد داخلی در شرایط تحریم محکم تر شد

به گزارش فارس، دریا اورس سفیر ترکیه در تهران صبح امروز (دوشنبه، 3 آذرماه) با محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ملاقات و مصاحبه کرد.

قالیباف در ابتدای این ملاقات با اشاره به پیوندهای عمیق و تاریخی ایران و ترکیه در حوزه فرهنگی گفت: فرایند رو به رشد ارتباطات فیمابین و توسعه دو کشور در منطقه، فرصت های فراوانی برای همکاری­های همه جانبه فیمابین فراهم آورده که باید از آن در راستای منافع دو ملت بهره ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تحریم­ های آمریکا علیه کشورهای مستقل را سیاستی شکست خورده خواند و توضیح داد: در سال­های اخیر علیرغم اعمال تحریم های ظالمانه و سیاست یکجانبه گرایی آمریکا بر علیه کشورمان، پایه های فراوریات داخلی جمهوری اسلامی ایران محکم تر شد و تهدیدها به فرصت تبدیل شدند که آثار آن در آینده نزدیک قابل مشاهده است.

وی در همین بخش اضافه کرد: شیوع کرونا از دلایل کاهش مناسبات تجاری میان دو کشور هست و باعث مشکلاتی در حوزه بازارچه های مرزی و تجارت رسمی شد اما امیدوارم با تمهیدات مسئولان ایران و ترکیه بتوانیم هرچه سریعتر از موانع عبور کنیم.

قالیباف یادآور شد: هر دو کشور باید از فرصت ها استفاده کنیم و برای ارتقای روابط مالی، رفت و آمدهای بین ایران و ترکیه و غلبه بر شرایط کرونایی بیش از پیش تقویت گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خاتمه با تأکید بر اهمیت ارتباطات میان مجالس ایران و ترکیه گفت: توسعه همکاری های مجلسی با کشورهای همسایه بویژه با مجلس ترکیه از اولویت­های مجلس شورای اسلامی است و گسترش مراودات مجلسی میتواند تأثیرات مثبتی در موضوعات منطقه­ای و بین­المللی داشته باشد.

دریا اورس سفیر ترکیه در تهران نیز در این ملاقات گفت: مجالس دو کشور از صندلی مهمی برخوردار هستند و مجلس ترکیه بر توسعه هرچه بیشتر مراودات مجلسی با مجلس شورای اسلامی تأکید دارد.

سفیر ترکیه در تهران یادآور شد: ترکیه نیز همانند بعضی کشورهای غربی و ایران موضوع فراوری واکسن کرونا را دنبال می نماید. امیدواریم در سال آینده میلادی با فراوری واکسن کرونا و بهبود اوضاع مبادلات مالی و تجاری دو کشور گسترش یاید.

وی روابط تهران و آنکارا را تاریخی و رو به رشد خواند و بر اهمیت برطرف موانع احتمالی در حوزههای مختلف مناسبات دوجانبه تأکید کرد.

سفیر ترکیه در خاتمه بر دعوت رسمی رئیس مجلس ترکیه از قالیباف جهت سفر به ترکیه تأکید کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1325

به "قالیباف: پایه های اقتصاد داخلی در شرایط تحریم محکم تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قالیباف: پایه های اقتصاد داخلی در شرایط تحریم محکم تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید