مجلس بر سفرهای داخلی و خارجی مالیات بست، سفر خارجی می روید مالیات دهید، بلیت سفرهای داخلی را هم 5 درصد گرانتر بخرید

به گزارش تا بینهایت، خبرنگاران: گردشگران ایرانی که قصد سفر به خارج از کشور داشته باشند براساس مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی باید مالیات بدهند.

مجلس بر سفرهای داخلی و خارجی مالیات بست، سفر خارجی می روید مالیات دهید، بلیت سفرهای داخلی را هم 5 درصد گرانتر بخرید

از سفر با تور کانادا نوروز لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

براساس مصوبه امروز مجلس که در آنالیز لایحه مالیات بر ارزش افزوده به تصویب نمایندگان مجلس رسید، سازمان امور مالیاتی مکلف شده است که بابت خروج هر گردشگر ایرانی غیر از مشمولان تبصره یک این قانون، از مرزهای هوایی، دریایی و زمینی، وجوهی را به عنوان مالیات از مسافران دریافت و پانزدهم هر ماه به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

به گزارش خبرنگاران، نمایندگان مجلس در مصوبه خود در نشست علنی صبح امروز تصویب نموده اند که میزان مالیاتی که گردشگران خروجی باید پرداخت نمایند در قوانین بودجه سنواتی کشور پیش بینی می گردد.

تبصره 1 ماده 33 قانون مالیات بر ارزش افزوده، دارندگان گذرنامه های سیاسی و خدمت، خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی، دریایی و خطوط پروازی، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور (دارندگان اجازه خروج دانشجویی)، بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام می شوند، دارندگان پروانه گذر مرزی و مرزنشینان، جانبازان انقلاب اسلامی که برای معالجه به کشورهای دیگر اعزام می شوند به همراه زائران ایرانی که در ایام اربعین حسینی (ع) به مقصد عراق از کشور خارج می شوند و ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کارنامه شغلی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شده اند.

معنای این قانون آن است که تنها گردشگران خروجی هستند که برای سفر به خارج از ایران مشمول پرداخت مالیات شده اند و بدین ترتیب علاوه بر خرید بسته های تور گرانقیمت باید مبلغی بیشتر آن هم به دلیل سفر خارجی به دولت پرداخت نمایند.

براساس تبصره 2 ماده 33 قانون مالیات بر ارزش افزوده، گردشگران، ساکنین دائم یا موقت مناطق آزاد تجاری- صنعتی که صرفاً از مبدأ مناطق مذکور به خارج از کشور عزیمت می نمایند، مشمول عوارض خروج از کشور موضوع قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی و آئین نامه های اجرایی مربوطه می شوند.

نمایندگان مجلس همچنین با تصویب تبصره 3 ماده 33 قانون مالیات بر ارزش افزوده، نیروی انتظامی را موظف نموده اند پرداخت مالیات خروج از کشور مسافران ایرانی که راهی خارج از کشور هستند را به روشی که سازمان امور مالیاتی کشور معین می نماید، کنترل و از خروج مسافرانی که مالیات مزبور را پرداخت ننموده اند، جلوگیری گردد.

در گردشگری داخلی نیز براساس ماده 34 قانون مالیات بر ارزش افزوده، اشخاصی که مبادرت به حمل و نقل برون شهری مسافر و فروش بلیط در داخل کشور با وسائل نقلیه زمینی به استثنای ریلی و دریایی می نمایند، مکلف شده اند، 5 درصد بهای بلیط را با درج در بلیط و یا قرارداد (صورتحساب)، حسب مورد، به عنوان عوارض شهرداری از مسافران اخذ و هر ماه حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به حساب شهرداری مبدأ سفر واریز نمایند.

براساس مصوبه مجلس، واریز عوارض مذکور بعد از موعد مقرر مشمول جریمه 2 درصدی به ازای هر ماه تأخیر می گردد.

تصویب این قانون نیز به معنای گرانتر شدن هزینه سفر داخلی با اتوبوس های بین شهری و وسایل نقلیه زمینی و سفر با قایق و کشتی های مسافربری است که از محل اخذ 5 درصد مالیات از بخش حمل ونقل زمینی و دریایی که منجر به گرانتر شدن بلیت سفر خواهد شد صورت می گیرد و به حساب شهرداری های مبداء واریز می گردد.

منبع: صدای میراث
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 658

به "مجلس بر سفرهای داخلی و خارجی مالیات بست، سفر خارجی می روید مالیات دهید، بلیت سفرهای داخلی را هم 5 درصد گرانتر بخرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس بر سفرهای داخلی و خارجی مالیات بست، سفر خارجی می روید مالیات دهید، بلیت سفرهای داخلی را هم 5 درصد گرانتر بخرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید