مجموعه صنعتی آموزشی ماشین سازی اراک ثبت ملی ثبت می گردد

به گزارش تا بینهایت، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اطلاع داد: مجموعه صنعتی ماشین سازی اراک به عنوان اولین مجموعه صنعتی نوین استان در فهرست آثار ملی ثبت می گردد.

مجموعه صنعتی آموزشی ماشین سازی اراک ثبت ملی ثبت می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، محسن کریمی امروز دوشنبه 11 آذر 98 با اعلام این خبر گفت: مجموعه صنعتی ماشین سازی اراک به عنوان اولین مجموعه صنعتی نوین استان مرکزی در دهه 40 شمسی احداث شده است و با همکاری این شرکت و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، این مجموعه در فهرست آثار ملی ثبت خواهد شد.

کریمی گفت: این مجموعه تاریخی صنعتی ارزشمند حدود 140 هکتار وسعت دارد و دارای ساختمان های باارزش است که به لحاظ فنی و تکنیک ساختمان سازی دارای ارزش و اعتبار فنی بالایی است.

کریمی در ادامه اضافه کرد: همچنین این مجموعه دارای اولین دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی است که حفاظت و نگهداری آن به عنوان بخشی از تاریخچه صنعت استان لازم است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با همکاری شرکت ماشین سازی اراک و این اداره کل مطالعات و اقدامات اولیه در راستای تهیه طرح احداث موزه به عنوان اولین موزه صنعت استان شروع شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 601

به "مجموعه صنعتی آموزشی ماشین سازی اراک ثبت ملی ثبت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه صنعتی آموزشی ماشین سازی اراک ثبت ملی ثبت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید