محدودیت تردد شبانه، واکنش کشورها به موج دوم کرونا

به گزارش تا بینهایت، شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 در دنیا از رقم 50 میلیون نفر عبور نموده و در حال حاضر بیشتر کشورها درگیر موج دوم شیوع این بیماری هستند.

محدودیت تردد شبانه، واکنش کشورها به موج دوم کرونا

به گزارش خبرنگاران، موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در حالی فرایند افزایشی خود را دارد که در بعضی کشورها با اعلام شرایط اضطراری، مقررات شدیدتری با هدف مهار همه گیری، اعمال و با تعطیلی زودهنگام مراکز تجاری، کافه ها و رستوران ها، تردد شبانه منع شده است.

مقامات این کشورها به ویژه کشورهای اروپایی که این روزها با موج دوم همه گیری و افزایش چشمگیری مبتلایان روبرو هستند، امیدوارند اتخاذ چنین تدابیری مانع از اعمال قرنطینه سراسری گردد که یکی از پیامدهای مهم و اجتناب ناپذیر آن مسائل معیشتی مردم است.

- پرتغال

آنتونیو کوستا، نخست وزیر پرتغال (یکشنبه 18 آبان) از اعمال محدودیت های محله ای برای تردد شبانه در این کشور اطلاع داد چرا که موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-19 فرایند افزایشی پیدا نموده است.

بر این اساس منع تردد شبانه از ساعت 23 تا پنج صبح روز بعد و در 121 منطقه در این کشور از جمله لیسبون و پورتو اعمال خواهد شد. همچنین به گفته نخست وزیر پرتغال در این 121 منطقه که محل سکونت 70 درصد از جمعیت پرتغال است هیچ یک از ساکنان اجازه ندارند در تعطیلات آخر هفته در فاصله ساعات 13 تا پنج صبح از خانه خارج شوند.

- اتریش

در اتریش نیز (یکشنبه 11 آبان) محدودیت های بیشتری به منظور مهار کروناویروس اعلام شد که شامل منع تردد از ساعت 20 تا شش صبح است. همچنین کافه ها و رستوران ها تنها به صورت بیرون بر می توانند فعالیت داشته باشند.

- بلژیک

مقامات بلژیک (شنبه 10 آبان) از بازگشت محدودیت های قرنطینه ای در این کشور اطلاع دادند. طبق این محدودیت ها به فروشگاه ها و مغازه های غیرضروری و مشاغل ارائه دهنده خدمات شخصی مانند آرایشگاه ها دستور داده شده که تا اواسط ماه دسامبر فعالیت خود را تعطیل نمایند. علاوه بر این، محدودیت های شبانه و تعطیلی رستوران ها و کافه ها در این ساعات به قوت خود باقیست.

- روسیه

مقامات روسیه (سه شنبه 6 آبان) به منظور مهار شیوع کروناویروس تصمیم دریافتد تا استفاده از ماسک را مجدد اجباری نموده و زندگی شبانه شهری را محدود نمایند. بر اساس این محدودیت ها تمامی رستوران ها و دیگر مراکزی که تا ساعات پایانی روز فعالیت داشتند ملزم هستند در ساعات 23 تا شش صبح فعالیت خود را تعطیل نمایند.

- اسپانیا

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا (سه شنبه 6 آبان) به دلیل شیوع گسترده ویروس جدید کرونا در سراسر این کشور از نظر بهداشتی شرایط اضطراری بیان کرد. شرایط اضطراری قرار است بیش از شش هفته ادامه یابد. دولت اسپانیا همچنین منع مقررات رفت و آمد شبانه در سراسر این کشور به استثنای جزایر قناری را به اجرا گذاشته است. مقررات منع رفت و آمد شبانه در اسپانیا هر شب از ساعت 23 تا شش صبح اجرا خواهد شد.

- فرانسه

با اعمال محدودیت های جدید کرونایی در فرانسه که 27 مهرماه اعلام شد خیابان های پاریس و چند شهر دیگر در این کشور خالی از جمعیت شدند. مقررات منع تردد شبانه در بعضی از مناطق فرانسه از ساعت 21 تا شش صبح به اجرا در می آید.

- ایتالیا

در ایتالیا نیز محدودیت های کرونایی جدیدی از 4 آبان اعمال شد. بنابر اعلام دولت ایتالیا افزایش قابل توجه موارد ابتلا به بیماری کووید-19 فشار زیادی را به سیستم سلامت وارد نموده است.

همزمان جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا با اوج دریافت موارد ابتلا در این کشور گفت که دست کم یک ماه محدودیت های جدید را در سراسر کشور ایجاد نموده است. وی تاکید نمود که مردم در فضای باز باید از ماسک استفاده می نمایند، سالن های ورزشی، استخرها و سالن های سینما را تعطیل می نمایند. کافه ها و رستوران ها نیز موظف هستند از ساعت 18 فعالیت خود را متوقف نمایند.

این قوانین از روز دوشنبه اجرایی می گردد و دست کم تا 24 نوامبر ادامه پیدا خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1294

به "محدودیت تردد شبانه، واکنش کشورها به موج دوم کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت تردد شبانه، واکنش کشورها به موج دوم کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید