مخالفت سودان با درخواست امارات برای انتقال نظامیان سودانی از یمن به لیبی

به گزارش تا بینهایت، یک مقام آگاه سودانی از درخواست امارات برای انتقال نظامیان سودانی شرکت کننده در جنگ یمن به لیبی اطلاع داد و گفت : این درخواست با مخالفت خارطوم روبرو شد.

مخالفت سودان با درخواست امارات برای انتقال نظامیان سودانی از یمن به لیبی

به گزارش به گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال اعتراضات احزاب و شخصیت های سیاسی و اجتماعی سودان و مخالفت مردم این کشور با مشارکت نظامیان این کشور در جنگ یمن، مقامات خارطوم تصمیم گرفتند تا نظامیان سودانی از این جنگ خارج گردد. امارات که شریک عربستان در جنگ یمن است، هفته گذشته وزیر مشاور در امور خارجه دولتش را به سودان فرستاد تا درباره تحولات منطقه ای و گسترش روابط دو جانبه با مقامات خارطوم گفت وگو کند.

یک مقام مطلع سودانی گفت: پس از اینکه سودان تصمیم خود را برای خروج نظامیان سودانی از جنگ یمن خاطرنشان کرد، امارات از خارطوم خواست تا این نظامیان را به لیبی (برای حمایت از ژنرال حفتر) اعزام کند.

این مقام سودانی که نخواست نامش فاش گردد به روزنامه سودان الیوم گفت: عبدالله حمدوک نخست وزیر دولت انتقالی خارطوم با رد کردن این درخواست گفت امارات ارتش سودان را به بردگی گرفته است.

وی توضیح داد: این موضع گیری حمدوک سبب شد تا امارات عناصر وابسته به خود را در سرویس های امنیتی کشور تحریک کند تا علیه دولت شورش و کودتا نمایند.

نیروهای هیئت عملیات وابسته به سرویس های امنیتی سودان هفته گذشته در اعتراض به عدم دریافت حقوق خود با تیراندازی و بستن خیابان های مهم خارطوم شورش کردند. این شورش با مداخله نیروهای واکنش سریع در همان شب سرانجام پذیرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 733

به "مخالفت سودان با درخواست امارات برای انتقال نظامیان سودانی از یمن به لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت سودان با درخواست امارات برای انتقال نظامیان سودانی از یمن به لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید