مسابقات مناظره به یکی از برندهای اندیشه ای کشور تبدیل شده است

به گزارش تا بینهایت، رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 9 هزار دانشجو در هشت دوره از مسابقات مناظره دانشجویی در دانشگاه های کشور شرکت نموده اند گفت: این مسابقات توانسته برای دانشجویان فضایی ایجاد کند که بدون ممانعت درباره موضوعات مختلف حرف بزنند.

مسابقات مناظره به یکی از برندهای اندیشه ای کشور تبدیل شده است

مهدی خالدی کاظمی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به برگزاری مرحله منطقه ای مسابقات مناظره استان های تهران و البرز در دانشگاه خوارزمی گفت: این دوره از مسابقات در حدود 27 استان کشور برگزار گردید و شرایط برگزاری در چند استان فراهم نشد، در تهران هم در حدود 10 دانشگاه شاهد برگزاری مسابقات بودیم.

کاظمی در ادامه اظهار داشت: این مسابقات فقط یک روند آموزشی است و تیم ها می آیند که تمرین نمایند و اینطور نیست که لزوماً رقابت به معنای مسابقه ای برای شناختن برترین ها باشد بر همین اساس هدف ما این بوده که دانشجوها بتوانند تیم شوند و جسارت این را داشته باشند تا از موضع خود دفاع نمایند و البته موضع خود را هم درست بشناسند و در مواضع مختلف ورود نمایند.

وی با بیان اینکه دانشجویان در این مناظرات باید بتوانند راحت و آزادانه صحبت نمایند و در مورد حرف های خود نگرانی نداشته باشند اظهار کرد: در این دوره از مسابقات، 700 مناظره بدون کوچکترین حاشیه ای در دانشگاه های کشور برگزار گردیده است.

این مسئول ادامه داد: این مسابقات علی رغم مضیقه های اقتصادی و سختی های زیاد برگزار گردیده و تا جایی که ما می دانیم فکر نمی کنم این شکل از مناظرات در کشورهای دیگر برگزار گردد، از دور چهارم تغییری در مسابقات ایجاد شد و برنامه این بود که مدل مسابقات در همه دانشگاه ها شناسانده گردد و الان به عنوان یکی از برندهای فعالیت اندیشه ای در دانشگاه ها مطرح شده و کرسی های آزاداندیشی را پوشش داده است.

وی با بیان اینکه در طول دوره های مختلف این مسابقات 9 هزار دانشجو به مناظره پرداخته اند اضافه نمود: تاکنون سه هزار دانشجوی آموزش دیده در کشور داریم که باید از این مجموعه آموزش دیده در حوزه های مختلف برای گسترش فضای گفت و گوی صحیح یاری بگیریم.

کاظمی در ادامه عنوان نمود: این مسابقات از نظر کمی و کیفی جای گسترش دارد اما با یاری مجموعه های دانشگاهی و غیردانشگاهی و رسانه ها امکان پذیر است و البته کارهایی برای تحقق این مهم در حال اجرا است اما مساله اصلی برای ما این است که این آموزش ها در مرحله بعدی چگونه برای ارتقای فضای دانشگاهی استفاده گردد.

وی در سرانجام توضیح داد: این مسابقات توانسته برای دانشجویان فضایی ایجاد کند که بدون ممانعت درباره موضوعات مختلف حرف بزنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 430

به "مسابقات مناظره به یکی از برندهای اندیشه ای کشور تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقات مناظره به یکی از برندهای اندیشه ای کشور تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید