مقام یمنی خطاب به ریاض: منتظر اقدام عملی در پاسخ به طرح صلح هستیم نه حرف

به گزارش تا بینهایت، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سالروز انقلاب 14 اکتبر اعلام نمود، عربستان سعودی هنوز به طرح پیشنهادی صلح پاسخی نداده و یمن منتظر اقدامات عملی است.

مقام یمنی خطاب به ریاض: منتظر اقدام عملی در پاسخ به طرح صلح هستیم نه حرف

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن یکشنبه شب (دیشب) در پنجاه و ششمین سالروز انقلاب 14 اکتبر (نجات یمن از استعمار انگلیس) سخنرانی کرد و به آخرین تحولات یمن پرداخت.

بر اساس گزارش شبکه المسیره، وی درباره عدم واکنش سعودی به طرح ابتکاری صلح که بیش از یک ماه از ارائه آن می گذرد، هشدار داد و گفت، اگرچه اظهارات مثبت نقل شده در رسانه ها قابل تقدیر است اما یمن خواستار اقدامات عملی مقامات است.

این طرح صلح را خود المشاط ارائه داد و اعلام نمود، ارتش یمن به هدف دریافت اهداف سعودی با موشک و پهپاد خاتمه می دهد به شرط آنکه ائتلاف سعودی نیز به حملات خود به یمن خاتمه دهد اما ائتلاف متجاوز از آن موقع تا کنون بارها به یمن حمله نموده است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن سپس درباره پیامدهای ادامه توقیف کشتی های یمن به دست ائتلاف سعودی هشدار داد و گفت: ادامه این اقدام منجر به تحولات خطرناکی می گردد که با کوشش های اخیر برای صلح در یمن و منطقه هماهنگ نیست.

وی بر حق ملت یمن در دفاع از خود و ادامه مبارزه تا آزادسازی کامل خاک این کشور تأکید کرد و جامعه بین الملل را به همبستگی با ملت یمن فراخواند.

عربستان سعودی در فروردین 1394 چند کشور دیگر را با خود همراه کرد و به بهانه بازگرداندن آنچه دولت قانونی می خواند به یمن حمله کرد.

این حملات وارد سال پنجم خود شده است و تا کنون هزاران یمنی از جمله زنان و بچه ها در آن کشته شده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 472

به "مقام یمنی خطاب به ریاض: منتظر اقدام عملی در پاسخ به طرح صلح هستیم نه حرف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام یمنی خطاب به ریاض: منتظر اقدام عملی در پاسخ به طرح صلح هستیم نه حرف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید