مینیاپولیس سومین شب ناآرام را پشت سر گذاشت

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران به نقل از یو اس ای تودی، با وجود درخواست جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، برای برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز در مینیاپولیس اما مردم خشمگین این شهر برای سومین شب متوالی به خیابانها آمده و اعتراضات آنها با سرکوب پلیس روبرو شد.

مینیاپولیس سومین شب ناآرام را پشت سر گذاشت

در سومین شب پیاپی از اعتراضات مردم آمریکا به قتل دانته رایت جوان سیاهپوست 20 ساله آمریکایی به دست افسر پلیس سفیدپوست، معترضان در مقابل اداره پلیس شهر بروکلین سنتر شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا، نام دانته رایت را فریاد می زدند و شعار جان سیاهپوستان اهمیت دارد سرمی دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس در حومه بروکلین سنتر مینیاپولیس مینه سوتا بار دیگر برای سرکوب اعتراضات ضدخشونت و نژادپرستی پلیس آمریکا از گاز اشک آور و نارنجک های صوتی استفاده کردند.

انتشار تصاویر ویدئویی در شبکه های اجتماعی، نیروهای پلیس را در حال شلیک نارنجک های صوتی و دودزا به سمت جمعیت معترضان نشان می دهد و مأموران پلیس از پشت بلندگو از خبرنگاران حاضر در جمعیت معترضان می خواهند تا هرچه سریع تر محل اعتراضات را ترک نمایند.

در پی تشدید اعتراضات به خشونت پلیس علیه اقلیت ها به ویژه سیاهپوستان، مقام های امنیتی در بعضی شهرها و مناطق مینه سوتا از ساعت 22:00 به وقت محلی سه شنبه تا ساعت 06:00 روز چهارشنبه به وقت محلی شرایط منع آمد و شد اعلام کردند.

یادآور می گردد حومه شهر مینیاپولیس، مرکز ایالت مینه سوتای آمریکا، غروب یکشنبه 22 فروردین شاهد ناآرامی و درگیری های خشونت آمیز بین پلیس و تظاهرات نمایندگانی بود که در اعتراض به کشته شدن یک مرد سیاهپوست توسط مأموران پلیس به خیابانها آمدند.

این حادثه همزمان با جلسات محاکمه مأموران پلیس متهم به قتل جورج فلوید در تابستان گذشته در شهر مینیاپولیس روی می دهد.

تیم والتس فرماندار ایالت مینه سوتا، در توئیتی ضمن تسلیت به خانواده دانته رایت نوشت: ایالت ما به خاطر کشته شدن یک مرد سیاهپوست دیگر توسط پلیس سوگوار است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1584

به "مینیاپولیس سومین شب ناآرام را پشت سر گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مینیاپولیس سومین شب ناآرام را پشت سر گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید