نام منصور گروسی تا ابد در تاریخ شنای ایران ماندگار خواهد بود

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران و به نقل از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، محسن رضوانی با تسلیت درگذشت پدر واترپلو ایران اظهار کرد: منصور گروسی سال 1319 در شهر آبادان دیده به جهان گشود. ورزش های آبی در حال و هوای آن روزهای خوزستان طرفداران زیادی داشت زیرا شنا حرفه ای و واترپلو به تازگی در استخرهای مناطق نفت خیز مطرح شده و جوانان و نوجوانان را خود جذب می کرد.گروسی که عاشق آب بود خیلی زود به فراگیری رشته شنا پرداخت و پس از آن به واترپلو روی آورد.

نام منصور گروسی تا ابد در تاریخ شنای ایران ماندگار خواهد بود

وی افزود: منصور خان در همان دوران به همراه تیم خوزستان در چندین دوره رقابت های قهرمانی کشور حضور یافت و نام خود را در آلبوم افتخارات نخستین نسل از قهرمانان حرفه ای ورزش ایران ثبت کرد. پس از تشکیل تیم ملی گروسی جوان در سال 1342 به عضویت آن درآمد و به مسابقات بین المللی هند و پاکستان اعزام شد.

رئیس فدراسیون شنا یادآور شد: اگرچه عناوین قهرمانی او متعدد است اما از سوابق ورزشی وی به عنوان بازیکن تیم ملی می توان به شرکت در جام عمران ترکیه و کسب مقام چهارمی بازی های آسیایی سال 1970 در کشور تایلند اشاره کرد.

محسن رضوانی با تجلیل از حسن سابقه گروسی گفت: پس از آن دوران منصور گروسی بعنوان مربی در رشته واترپلو مشغول به فعالیت شد و در رقابت های قهرمانی آسیا سال 1984 در چین برای نخستین بار با هدایت ایشان تیم ملی واترپلو ایران به مقام سومی آسیا دست یافت. همچنین وی در بازی های آسیایی سال های 1986 و 1990 بعنوان سر مربی هدایت تیم ایران را بعهده داشت. گروسی پس از آن در بازی های آسیایی سال 1994 بعنوان مدیر فنی، تیم ملی ایران را همراهی کرد.

محسن رضوانی در انتها گفت: به جرات میتوان اشاره کرد پس از انقلاب اسلامی، منصور گروسی مربی سه نسل از بازیکنان واترپلو کشور بود و خدمات ارزنده ای به ورزش این کشور داشت و من الف بای واترپلو را از ایشان آموختم. درسال های اخیر نیز وی بعنوان نماینده و ناظر فدراسیون در مسابقات گوناگون واترپلو حضور داشت و همواره برای پیشرفت و تعالی این ورزش در تلاش بود.

همچنین میتوان از وی بعنوان یکی از قدیمی ترین مدرسان شنای کشور یاد کرد.

بنا بر این گزارش منصور گروسی که از سوی خانواده بزرگ ورزش های آبی به عنوان پدر واترپلوی ایران یاد می شود، در روز 24 تیر 1399 دیده از جهان فرو بست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1122

به "نام منصور گروسی تا ابد در تاریخ شنای ایران ماندگار خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام منصور گروسی تا ابد در تاریخ شنای ایران ماندگار خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید