تور ارزان استرالیا: نخست وزیر استرالیا ادعای فرانسه را رد کرد: مکرون از فسخ قرارداد مطلع بود

به گزارش تا بینهایت، اسکات موریسون در پاسخ به ادعای اینکه فرانسه فسخ قرارداد 40 میلیارد دلاری را خنجری از پشت توصیف نموده گفت مکرون از چنین تصمیمی آگاهی داشته است.

تور ارزان استرالیا: نخست وزیر استرالیا ادعای فرانسه را رد کرد: مکرون از فسخ قرارداد مطلع بود

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش به نقل از رویترز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا امروز (آدینه) ادعای فرانسه مبنی بر بی اطلاعی از فسخ قرارداد زیردریایی را رد کرد.

نخست وزیر استرالیا گفت پیش تر و در ماه ژوئن در مصاحبه با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از احتمال فسخ قرارداد زیردریایی که سال 2016 با یک شرکت فرانسوی امضا نموده بودند، سخن گفته بود.

وی این گفته ادعای فرانسه را رد می نماید در حالی که فرانسه کمی پیش تر گفته بود از فسخ این قرارداد خبر نداشته است.

روز چهارشنبه استرالیا گفت قرارداد 40 میلیارد دلاری با گروه نیروی دریایی فرانسه که طبق آن قرار بود با همکاری فرانسه ناوگانی از زیردریایی ها بسازد فسخ می نماید و به جای آن، هشت زیر دریایی هسته ای با فناوری آمریکا و انگلیس خواهد ساخت. سه کشور استرالیا، فرانسه و انگلیس به همین دلیل، روز گذشته یک کنفرانس خبری به صورت مجازی برگزار کردند و در طی آن از این معاهده تازه خبر دادند.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه این تصمیم را همانند ضربه خنجری از پشت توصیف کرد و گفت از چنین تصمیمی خبر نداشته است. وی با واکنش شدید نسبت به کنار گذاشته شدن فرانسه از یکی از پر درآمدترین قرارداد های دفاعی دنیا، دولت تازه آمریکا را هم مانند دولت پیشین این کشور دورو و ریاکار دانست.

موریسون با آگاهی بر اینکه فسخ این قرارداد به روابط بین استرالیا و فرانسه لطمه زده است، همچنان اصرار دارد که پیش تر و در ماه ژوئن، استرالیا به فرانسه خبر داده بود نظر خود را درباره قرارداد سال 2016 تغییر داده و ممکن است تصمیم دیگری بگیرد.

وی در مصاحبه با رادیو 5 آ آ استرالیا گفت که هنگام صرف شام در پاریس درباره قابلیت های زیردریایی های خود با رئیس جمهور فرانسه مصاحبه نموده است و در این جلسه به طور معین مطرح شده است که استرالیا تصمیم دارد بر اساس منافع ملی خود عمل کند.

لازم به ذکر است شب گذشته هم کاخ سفید با رد ادعای فرانسه گفت آمریکا پیش از حصول توافق با انگلیس و استرالیا بر سر فروش زیردریایی هسته ای به کانبرا، با فرانسه در این باره مذاکراتی داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1788

به "تور ارزان استرالیا: نخست وزیر استرالیا ادعای فرانسه را رد کرد: مکرون از فسخ قرارداد مطلع بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: نخست وزیر استرالیا ادعای فرانسه را رد کرد: مکرون از فسخ قرارداد مطلع بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید