نماینده آمریکا در امور ایران از وین راهی واشنگتن شد

به گزارش تا بینهایت، خبرنگاران : نماینده آمریکا در امور ایران، امروز و پس از خاتمه مذاکرات درباره برنامه جامع اقدام مشترک در وین اتریش، به واشنگتن بازگشت.

نماینده آمریکا در امور ایران از وین راهی واشنگتن شد

به گزارش به نقل از فارس، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه جمعه خبر داد که راب مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در حال بازگشت از وین به واشنگتن است و روز جمعه (به وقت محلی) به واشنگتن خواهد رسید.

شبکه خبری اسکای نیوز نیز گفت که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که انتظار دارد مذاکرات وین درباره توافق هسته ای ایران، هفته آینده در وین از سر گرفته شود.

امروز نیز یک مقام ارشد اروپایی به خبرنگار وال استریت ژورنال گفت: حس مشترکی درباره فوریت بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک به راستا وجود دارد. نمایندگان با حسن نیت به وین آمدند و رایزنی هایی که این هفته انجام شد دلگرم کننده بود. اینها، همه را یک گام به هدف اصلی نزدیکتر کرد اما گام های بسیار دیگری پیش رو قرار گرفته است. این فرایندی کاملا پیچیده اما ضروری است. باید درباره اقداماتی که اتخاد شود و همچنین درباره چیزهایی که نیاز است تا به اجرای کامل و موثر توافق بازگشت، شفافیت ایجاد شود. این مدتی طول خواهد کشید.

دومین جلسه حضوری نشست کمیسیون مشترک برجام که از روز سه شنبه 17 فروردین ماه در وین از سر گرفته شده بود، امروز جمعه 20 فروردین برگزار شد و بعد از حدود یک ساعت و نیم پایان یافت. ارائه گزارش رایزنی های فنی اجرا شده در جلسات گروه های کارشناسی لغو تحریم و هسته ای مهمترین دستورکار نشست امروز بود.

در نشست امروز، نمایندگان اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده های جلسات کارشناسی، نتیجه رایزنی های کارشناسان ایران و کشورهای 1+4 را به اعضای کمیسیون مشترک گزارش کردند.

سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی، در این نشست ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه تعاملات جدی، گفت: این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف های مقابل است و در غیر این صورت، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت.

ایران تأکید کرده در این دور مذاکرات، هیچ گفت وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا نخواهد داشت و ضمن رد راه حال گام به گام، بازگشت ایران به تعهدات برجامی را منوط به لغو همه تحریم های آمریکا می داند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1573

به "نماینده آمریکا در امور ایران از وین راهی واشنگتن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده آمریکا در امور ایران از وین راهی واشنگتن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید