هیچ اصراری برای بازگشایی دانشگاه ها وجود ندارد ، آماری از فوتی های دانشجو نداریم

به گزارش تا بینهایت، معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه اصراری برای بازگشایی دانشگاه ها وجود ندارد، گفت: این وزارتخانه پروتکل های بهداشتی را برای دانشگاه ها تدوین نموده است، اما در حال حاضر کلاس های تئوری به شکل مجازی برگزار می گردد.

هیچ اصراری برای بازگشایی دانشگاه ها وجود ندارد ، آماری از فوتی های دانشجو نداریم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر سیماسادات لاری امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، به تشریح اقدامات وزارت بهداشت در دانشگاه ها در حوزه دانشجویی پرداخت و گفت: از همان ابتدای کار شیوع دستورالعمل های حفاظتی بهداشتی دانشجویان و بسته های حمایت روان تهیه و به دانشگاه ها ارسال شد.

وی اضافه نمود: تعطیلی خوابگاه ها در اولین فرصت انجام گرفت. فعالیت های ورزشی هم تعطیل شد. اما در حال حاضر دانشجویان بالینی، دستیاران و اینترن ها در خط مقدم حضور دارند و همچنان کار می نمایند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت تاکید نمود: دانشجویان ما از همان ابتدا احساس مسئولیت کردند. پویش دانشجویی برای مقابله با ویروس کرونا اجرا شد. 7200 دانشجو شامل 4600 از وزارت بهداشت و 2200 از وزارت علوم و 800 دانشجوی دانشگاه آزاد به این پویش مقابله، پیشگیری و تاب آوری و مستندسازی اضافه شدند.

وی تاکید نمود: بانک اطلاعاتی به دانشگاه ها داده شده است و از این دانشجویان در حوزه های مختلف حضور دارند. دانشجویان محتوای علمی و بیش از 100 مقاله ترجمه نموده اند. ضمن اینکه با سازمان جمعیت هلال احمر همکاری کردند. بسته های فرهنگی داده شد. همچنین ارائه مشاوره های فرهنگی از سوی دانشجویان انجام شد و دانشجویان حتی در نقاهتگاه ها نیز حضور دارند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت از آنالیز سلامت روان کارکنان درمانی اطلاع داد و گفت: این موضوع از سوی اداره مشاوره ارزیابی می گردد. همواره این سئوال بود که اگر یک بحرانی پیش بیاید آیا نسل جوان مثل قبل در صحنه حاضر هستند این بحران نشان داد که جوانان در صحنه حاضر می شوند.

دکتر لاری اعلام نمود: تعطیلی دانشگاه ها تا سرانجام فروردین ماه ادامه دارد و هیچ اصراری به بازگشایی دانشگاه ها وجود ندارد. وزارت بهداشت پروتکل های بهداشتی را آماده نموده است و کلاس های تئوری به شکل مجازی ارائه می شوند تا دانشجویان عقب نمانند. کلاس های عملی هم در ثبات شرایط برگزار می گردد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد نحوه محاسبه شهریه خوابگاه های دانشجویی خودگردان گفت: این موضوع اهمیت زیادی دارد اما هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است با یاری صندوق رفاه دانشجویان و دانشگاه ها تصمیمی خواهیم گرفت تا نهایت مساعدت با دانشجویان فراهم گردد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در مورد آمار فوتی دانشجویان ناشی از ابتلا به کرونا اشاره نمود و گفت: آمار تفکیک شده ای از ابتلا و مرگ دانشجویان بر اثر کرونا نداریم، اکثرا دانشجویانی بودند که بهبود پیدا کردند. البته تعدادی فوتی از دانشگاه های وزارت علوم داشتیم اما از علوم پزشکی آمار فوتی نداریم و اگر موردی هم بوده بهبودی حاصل شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 919

به "هیچ اصراری برای بازگشایی دانشگاه ها وجود ندارد ، آماری از فوتی های دانشجو نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ اصراری برای بازگشایی دانشگاه ها وجود ندارد ، آماری از فوتی های دانشجو نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید