واکسیناسیون ساکنین کوره های آجرپزی حریم جنوب مرکز

به گزارش تا بینهایت، تعداد 250 نفر از ساکنین محروم و آسیب پذیر کوره های آجرپزی محله های بافت و حریم جنوب تهران بطور کامل واکسینه شده اند.

واکسیناسیون ساکنین کوره های آجرپزی حریم جنوب مرکز

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، با توجه به هماهنگی های اجرا شده جمعاً 21 مرکز جهت انجام امور واکسیناسیون شهروندان تجهیز شده است که تعداد 14 مسجد در محلات منطقه18، یک ایستگاه مترو، یک اتوبوس سیار، 3 عدد سوله مدیریت بحران در نواحی یک، سه و پنج و 2مجموعه ورزشی در نواحی یک و سه با امکاناتی همانند سامانه گرمایشی، سرمایشی و ملزومات اداری و نیرو های خدماتی در اختیار مرکز بهداشت غرب تهران و اورژانس تهران قرار گرفته است. عملیات واکسیناسیون در منطقه18 از اردیبهشت ماه امسال شروع شده است که با توجه به گزارشات دریافتی احتمالا تا خاتمه امسال ادامه خواهد داشت.

شیوع ویروس کرونا و پیامد های اجتماعی و مرتبط با سلامتی آن باید به عنوان یکی از مهم ترین وقایع اجتماعی بشر در قرن جاری در نظر گرفته گردد. در این بین افراد آسیب پذیر همانند سالمندان و معلولان به عنوان یکی از مهم ترین گروه های پرخطر در ابتلا به کرونا ویروس هستند و این موضوع فکر همه افراد دارای معلولیت و سالمندان را درگیر نموده و فشار روانی بسیار بالایی را بر آن ها تحمیل نموده است.. اجرای کمپین تهران دوباره جان می گیرد، به اندازه معتنی بهی توانسته با توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و سلامت به احتیاج های روز افزون شهروندان در حیطه حفظ و ارتقای سلامت فردی و اجتماعی بمنظور اتخاذ رفتار های سالم و ارتقای فرهنگ خودمراقبتی و کنترل بیماری واگیردار کرونا جوابگو باشد.

اجرای طرح سلامتیار، درخصوص شهروندان آسیب پذیر و دارای احتیاج های خاص (سالمندان و معلولان) در سطح محله به منظور اطمینان از انجام واکسیناسیون که با تماس تلفنی با این افراد، از منازل معلولان و سالمندانی که امکان حضور در مراکز واکسیناسیون را نداشته اند بمنظور اعزام تیم های سیار با هماهنگی شبکه بهداشت به منازل آن ها لیستی تهیه و هماهنگ شده است و ضمن احصاء احتیاج های بهداشتی و سلامت روان آنان، با ارائه خدمات مشاوره پزشکی و روان شناسی اقدام شده است. بعلاوه تعداد250 نفر از ساکنین محروم و آسیب پذیر کوره های آجرپزی محله های حریم ناحیه7 منطقه 18 با هماهنگی تیم سیار شبکه بهداشت بطور کامل واکسینه شده اند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 18 تهران، بر پایه این گزارش و آمار های منتشر شد و بعلاوه با توجه به اطلاع رسانی های مستمر روابط عمومی در فضای مجازی و منظر شهری و تبلیغات محیطی در اماکن عمومی و معابر اصلی منطقه 18، فاز دوم پویش جهادی واکسیاناسیون موجب افزایش اندازه سرعت واکسیناسیون در منطقه شده و به همین علت اندازه مراجعات شهروندان به پایگاه های مختلف شهری کاهش مورد توجهی یافته است. با افزایش تعداد افراد واکسینه شده در منطقه، از تعداد مبتلایان و نیز تعداد بستری شدگان و متوفیان کاسته شده است و فعالیت های روزمره شهروندان در منطقه در حال افزایش بوده و به سمت عادی شدن چرخه زندگی شهری در حرکت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1848

به "واکسیناسیون ساکنین کوره های آجرپزی حریم جنوب مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون ساکنین کوره های آجرپزی حریم جنوب مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید