واکنش سناتور روس به تهدید غربی ها درباره اعمال تحریم های جدید علیه روسیه

به گزارش تا بینهایت، یک مقام بلندپایه دومای روسیه گفت: تهدید آمریکا، آلمان و دیگر کشورهای غربی به اعمال تحریم های جدید ضدروسی به دلیل شرایط آلکسی ناوالنی، اقدامی صحنه سازی شده از قبل و به منظور ادامه اعمال فشارها بر مسکو است.

واکنش سناتور روس به تهدید غربی ها درباره اعمال تحریم های جدید علیه روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه اعلام نموده است که تهدیدات شنیده شده از سوی آلمان، آمریکا و دیگر کشورهای غربی درباره اعمال تحریم های ضدروسی به دلیل شرایط آلکسی ناوالنی، به روشنی تمامی صحنه سازی های مربوط به مسمومیت این وبلاگ نویس روس را آشکار می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اسلوتسکی در جمع خبرنگاران گفت: آنچه در حال حاضر در غرب در رابطه با این موضوع جریان دارد، موج دیگری از هیستریک ضدروسی است. این اقدامات، مداخله در امور داخلی روسیه و ادامه کوشش ها برای اعمال فشار بر مسکو است. در حالی که تصمیم درباره ناوالنی توسط دادگاه و بر اساس قوانین ملی روسیه گرفته شده و برخورد احساسی با این پرونده نادرست است.

در این رابطه، در خبر دیگری گزارش شده که در کنگره آمریکا قصد دارند به خاطر شرایط پیرامون آلکسی ناوالنی، لایحه ای درباره تحریم روسیه ارائه دهند. در بیانیه ای در این باره اعلام شده است: سناتورهای آمریکایی مجدداً لایحه درباره مسئولیت فدراسیون روسیه درباره اقدامات مخرب سال2021 را برای تصویب ارائه خواهند داد. این لایحه قانونی، تحریم های هدفمندی علیه بعضی مقامات رسمی روسی که در نقض حقوق بشر، از جمله مسموم کردن و زندانی کردن آلکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسی و فعال سیاسی در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی در روسیه، را در نظر گرفته است.

پیش از این، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت، کشورهای غربی که خواهان آزادی ناوالنی هستند، به جای ادامه سیاست مداخله در امور داخلی روسیه، به فکر حل و فصل مسائل داخلی خود باشند.

دادگاه شهر مسکو، روز سه شنبه آلکسی ناوالنی را در رابطه با پرونده اختلاس کارخانه چوب ایو روشه در سال 2014، به 3 سال و نیم حبس محکوم کرد. با توجه به اینکه وی مدت 12 ماه در بازداشت خانگی بسر می برد، 2 سال و 8 ماه دیگر از کل دوره حبس وی باقی مانده که باید آن را بگذارند. وکیل مدافع ناوالنی میخواهد درخواست تجدید نظر حکم دادگاه را ارائه دهد.

این دادگاه در شرایطی برگزار گردید که بیش از 20 دیپلمات خارجی نیز به این پرونده علاقه نشان داده و در محل دادگاه حضور یافته بودند که چنین مسئله ای تا به امروز سابقه نداشت. بطور همزمان تعدادی از هواداران آلکسی ناوالنی هم تجمع اعتراض آمیزی در نزدیکی ساختمان دادگاه مسکو برگزار نموده بودند که حدود 200 نفر از آنها، به دلیل غیرقانونی بودن این تجمع، توسط مأمورین انتظامی روسیه بازداشت شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1457

به "واکنش سناتور روس به تهدید غربی ها درباره اعمال تحریم های جدید علیه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سناتور روس به تهدید غربی ها درباره اعمال تحریم های جدید علیه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید