واکنش سناتور مورفی به ادعای پمپئو درباره ایران و آرامکو

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران، سناتور کریس مورفی با انتشار پیامی در توئیتر به ادعای مایک پمپئو درباره ایران واکنش نشان داد.

واکنش سناتور مورفی به ادعای پمپئو درباره ایران و آرامکو

کریس مورفی در واکنش به گفته های مایک پمپئو در خصوص نقش ایران در حملات پهپادی اخیر به تاسیسات نفتی عربستان، از برابر انگاشتن ایران و حوثی ها انتقاد نموده است.

وزیر خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته بود: تهران در پشت حدود 100 حمله به عربستان سعودی واقع شده است، این در حالی است که روحانی و ظریف وانمود می نمایند در حال توسل به دیپلماسی هستند. در میانه تمام درخواست ها برای کاهش تنش، ایران اکنون حمله بی سابقه ای به منبع تامین انرژی دنیا انجام داده است. هیچ مدرکی و نشانه ای در دست نیست که این حملات از یمن انجام شده است.

اما سناتور مورفی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته است: این ساده انگاری فاقد حس مسئولیت است و داخل شدن در جنگی بی مفهموم که به ما تحمیل نشده بلکه ناشی از انتخاب خود ماست.

مورفی افزوده است: سعودی ها و حوثی ها در جنگ هستند. سعودی ها به حوثی ها حمله می نمایند و حوثی ها هم با حمله پاسخ می دهند. ایران از حوثی ها حمایت می نماید و یک بازیگر بد است، ولی به این سادگی هم نیست که بگوئیم حوثی ها=ایران.

پیشتر سناتور جمهوریخواه لیندسی گراهام، در واکنش به رخدادهای اخیر خواهان حمله نظامی آمریکا به تاسیسات نفتی ایران به تلافی حملات حوثی ها شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 340

به "واکنش سناتور مورفی به ادعای پمپئو درباره ایران و آرامکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سناتور مورفی به ادعای پمپئو درباره ایران و آرامکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید