ورود اومیکرون به کشور قطعی است

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران، ابراهیم قادری رئیس اداره مراقبت از بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره ورود جهش نو کرونا به کشور گفت: ویروس کووید 19 مستعد جهش است و اومیکرون هم یکی از جهش هایی است که دیر یا زود به کشور ما می رسد. دو آزمایشگاه در سطح کشور برای ارزیابی ژنتیکی جهش اومیکرون فعال هستند و در موارد خاص ما آنالیز می کنیم که این ویروس وارد کشور شده است یا خیر.

ورود اومیکرون به کشور قطعی است

او افزود: وارد شدن جهش اومیکرون به کشور قطعی بوده و بعید است که این جهش از ویروس به کشور خاصی وارد نگردد.

قادری در پاسخ به این سوال که اگر فردی برای تشخیص جهش اومیکرون به آزمایشگاه مراجعه کند، امکان تشخیص این سویه وجود دارد یا خیر؛ گفت: در مرحله اول ما ابتلای فرد به کرونا را تشخیص می دهیم؛ تنها موردی که در خصوص این جهش نگران کننده است به سرعت ایجاد پیک و انتشارپذیری آن مربوط می گردد. درصد ابتلای افراد به سویه اومیکرون در بحث مدیریتی بسیار مهم است؛ در غیر این صورت اطلاع فردی قابل استفاده نیست. تشخیص سویه اومیکرون برای همه افراد در دسترس نیست و فقط در 2 آزمایشگاه به وسیله ژنتیکی در موارد خاص پیگیری می گردد.

او افزود: ارزیابی ابتلا به کرونا با کیت های معمولی انجام می گردد و برای اطلاع از ابتلا به سویه اومیکرون، ارزیابی اپیدمیولوژیک انجام می گردد و برای همه افراد این ارزیابی صورت نمی گیرد. نمونه تست تعدادی از افراد انتخاب شده از سطح کشور برای این دو آزمایشگاه فرستاده می گردد تا آگاه شویم سویه اومیکرون وارد کشور شده یا خیر و سرعت انتشار آن تا چه میزان است.

منبع: خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1977

به "ورود اومیکرون به کشور قطعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود اومیکرون به کشور قطعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید